nyinflyttad i min nya etta med ett antal ljudsystem till mitt förfogande fick jag den klockrena idéen med att koppla allt till min dator så att jag kan lyssna på musik överallt och hur som helst.
Tanken är att jag ska koppla ljudet från datorn till en låda med någon form av ratt eller spakar så att jag välja vilket högtalarsystem som jag ska skicka ljudet till (5.1-ljudet runt tv-soffa, stereon vid datorn, högtalarna i duschen

I min ignorans trodde jag att detta skulle bli århundradets lättaste bygge och att jag skulle kunna göra allt helt analogt genom att bara bryta jorden (färre sladdar att bryta pga stereo) överallt men så var inte fallet. någon som har idé på hur jag ska fortsätta/göra istället, eller om jag bara råkat löda fel eller något, för i teorin skulle det funka enligt min, inom ämnet hyffsat lärde, vän.
Här är skönheten, det är tänkt att första switchen öppnar jorden från 5.1ljudet eller nästa switch, nästa switch från stereon eller den tredje switchen, och tredjeswitchen från duschen eller hörlurarna.
Det som hände när jag testade var att allt brummade och det lät ur det mesta nästan hur jag ställde spakarna :\
ska man ge sig på något mer elektroniskt med typ transistor arrays eller något sådant tror ni?