Kopplade in min
nya bädd idag tillsammans med ett nytt
nätagg till skrivaren. Köpte även korkunderlägget från IKEA (fyi den är drygt 3mm tjock) som nämnts tidigare som isolering.
Uppvärmningen fungerar bra men tyvärr visas fel temperatur i Repetier-Host, när tempen är 65 enligt Repetier-Host så visar min IR-termometer ca 90 grader, IR-termometern litar jag mest på eftersom jag brände mig på ena fingret när jag skulle känna hur varmt det kändes, det brukar jag aldrig göra på gamla bädden när Repetier-Host visar 65 grader. Repetier-Host visar dock ett rimligt värde vid rumstemperatur.
En sak jag tycker verkar lite skumt är att när jag mäter resistansen på bädden (termistorkontakten ansluten till styrkortet) så får jag samma resistans som på gamla bädden, ca. 6,6 ohm, men enligt open-electronics så är resistansen ca 1,6 ohm. Någon som vet vad det beror på? Just nu använder jag samma termistor som till orginalbädden kan det vara så att jag måste använde en annan sort när jag bytt bädd? Hur har ni andra gjort som bytt till en annan bädd? Eller måste jag ändra något i firmware?