Crescendo
Ett sockelmonterat relä skulle jag ha valt om det kommer att gå mycket effekt igenom det. Då är det bra att kunna byta relät lite smidigt när det går sönder.
Välj kretskortmonterat relä om det t.ex. skall växla mellan olika signalkällor. Då slipper man framtida problem med signalförluster som en sockel kan ge.
Välj kretskortmonterat relä om det t.ex. skall växla mellan olika signalkällor. Då slipper man framtida problem med signalförluster som en sockel kan ge.
-
-
-
-
Suck, eftersom du frågar så ska jag upplysa dig.danne_linkinpark skrev:Vad är så roligt?
Du sa:
"Japp brummar utan motstånd har inte provat med oändligt resistans! "
Detta uttalande fann danei (och jag) konstigt då inget motstånd = oändlig resistans vilket motsäger ditt uttalande. Du fick frågan:
"Kan du förklara vad du har testat, för dendär förklaringen stämmer inte."
Du fick ett fel påpekat för dig som du fullständigt struntade i. Folk blir irriterade om man bara ignorerar dom.
Om du anser att du har rätt: Förklara varför.
Om du inser att du hade fel eller var otydlig: Förklara vad du menar
Om du inte orkar svara, skriv då: "Vet inte vad jag menade, glöm det."
Men strunta för guds skull inte i att svara då det är riktigt drygt och gör folk irriterade.
Nåväl, du svarade inte och mkt riktigt blev danei irriterad (vilket vem som helst blivit). När du väl svarade igen sa du
"Jag satte bara ett 20 ohm motstånd"
Vilket inte på nåt sätt var frågan danei ställt, den var nämnligen
"Hur kan du testa utan motstånd och samtidigt inte testat oändlig impedans (då luft i sammanhanget har oändlig impedans)"
Det var det som zeus tyckte verkade så humoristiskt, att du inte ens verkade veta att du inte svarat på frågan. Jag garvade själv en lång stund.
Jag tycker du skall börja läsa och begrunda alla posts lite ordentligare.
Jag menar, så svårt är det inte att inse att:
"Kan du förklara vad du har testat, för dendär förklaringen stämmer inte."
betyder "Förtydliga ditt tidigare inlägg" och inte "Jag postar lite för skojs skull, bry dig inte om mig".
Ta inte det här inlägget på fel sätt nu. Jag postar det inte för att vara dryg utan endast för att förklara varför folk blir irriterade på dig så du kan rätta till det och komma att trivas bättre här på forumet
-