Ja det är typiskt med ruttna dörrkarmar vid genomträngande fukt i betonggolv.
Fukt som tränger in utifrån i väggar måste torka utåt igen. Fuktspärren bakom innersta väggskiktet ska vara 100% ångtät.
Och det får bara vara ett tätt skikt i en vägg. Annars samlas instängd fukt mellan och ger oönskade problem.
Väljer man att inte ha fuktspärr måste alla använda material kunna andas, och tåla fukt. Inget organiskt.
Drar man fast t.ex en träskiva direkt på en ytterbetongvägg så är det svart och fint där mellan efter ett tag...
Angående intresset av byggloggar så har jag en teori. Om man tycker om att bygga, så är det intressant att se andra bygga. Om det dessutom handlar om renovering och man även själv renoverat och vet hur tråkigt och jobbigt det kan vara ibland, så är det extra roligt att se just andra göra det.

Jag kan sitta i timmar och kolla genom hur folk byggt upp sina hobbyrum eller verkstäder. Och sen även sakerna de tillverkar. Prenumererar t.ex på flera träarbetskanaler på youtube, men själv snickrar jag bara någon gång om året.

Känner flera som inte alls tycker om att göra saker själv, och de undrar hur jag kan tycka det är kul att se andra bygga något...