Reparation Philips BDP2800 (blueray spelare)

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Miramithe

Re: Reparation Philips BDP2800 (blueray spelare)

Inlägg av Miramithe »

jo det är klart, måste haft totalsläpp när jag skrev det, fick ingen rätt spänning mellan några pinnar.
Användarvisningsbild
Danny

Inlägg av Danny »

tomasb skrev:var bör man leta efter moderkort? Har varit inne på tanken, men inte hittat några ledtrådar. Bör det ens vara möjligt att få tag på ett sånt? Är det stor skillnad mellan olika modeller tror ni, eller är det ett gemensamt interface mot knappar och sånt från samma tillverkare samma år?

Köpa nytt kort, beroende på pris har ju känts som det smartaste alternativet..!
Ring direkt till Philips:
08-5792 9083
Telefon: Måndag till fredag 09:00 - 18:00
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

tomasb skrev:...Jag är inne på att kontakta en verkstad som löser detta professionellt, men de tar 400 i felsökningskostnad.
http://www.assistworkshop.se/
Men mer som en hypotetisk fråga, skulle de kunna tänkas ha den utrustning som krävs för att göra ett sånt här ingrepp eller kommer även de säga att jag behöver ett nytt moderkort och att priset är lika med priset på en ny spelare?
Verkstäder oftast bara ut de kretskort där felen är på även om det absolut finns undantag om det är något enklare som tex svullna elektrolyter och dylikt men som i ditt fall med förmodad dålig flash och byte av krets och/eller omprogrammering är en helt annan sak som de med stor sannolikhet inte gör, men visst vem vet.

Jag hade blivit väldigt förvånad om Philips, eller dess återförsäljare, hade skickat dig ett nytt kort som inte kostat skjortan, om de gjort det alls vls.
Skriv svar