pagge: massamotstånd har en stav i sig av pressat kol och dom var vanliga förr i tiden. Har fördelen att dom klarar temporära överbelastningar utan att gå sönder och så har dom låg induktans vilket kraftigt minskar risken för att självsvänga.
Bakstycket där kortena sitter på jordade jag till skyddsjord (nätjord) och sen blev det helt tyst!! Får hoppas att det blir lika bra när jag drar de andra jordarna
Haha, nu har jag satt ett motstånd mellan skyddsjord och rca skärmen och allt brumm är borta för gott, haha, motståndet skyddar mot jordloopar som kan uppstå och det var det jag hade då!!
Nästa gång behöver du kanske inte engagera halva forumet till 244 inlägg och 17 sidor för ett litet sketet jordfel, som du dessutom vad jag kan förstå löste själv.
Jaja men hade ju haft brummet i ett halv år utan att lösa det men man får tacka alla som har försökt att hjälpa i alla fall, kanske kommer flera frågor sen , haha
Löste och löste själv det var en annan som hjälpte mig också, men man kan ju bara säga att slusteget låtergrymt bra och nu har jag bara en mp3 spelare som signalkälla, tänk när man sätter ihop den med en vanlig cd!!