Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Jag upprepar" du kan inte ha ett rätt yttermått och felaktigt innermått utan att X & Y behöver ändras också."
Ja, men "Rätt" beror på hur många decimaler man vill ha och hur noga man kan mäta,
men ett bra examensprov är att printa en fungerande:
http://www.thingiverse.com/thing:53451 och det lyckades.
Ja, men "Rätt" beror på hur många decimaler man vill ha och hur noga man kan mäta,
men ett bra examensprov är att printa en fungerande:
http://www.thingiverse.com/thing:53451 och det lyckades.
Kan meddela att det gick bra att köra med 0,3mm munstycke, testade med lagerhöjden 0,15. Fick öka på extrusion multipliern lite dock.
Är det någon ide att byta ut remmarna mot något annat och i så fall vilken sort?
GT2 är det som gäller för dom flesta när det gäller att byta remmar, står lite om det på wikin. Ger inte jättemycket om man ska vara ärlig men viss skillnad har det möjlighet att göra absolut.
Tänkte bara nämna också att BuildTak inte var en bra yta för Nylon, släpper direkt : p
Tänkte bara nämna också att BuildTak inte var en bra yta för Nylon, släpper direkt : p
Och jag kan då passa på att nämna att Buildtak är inte bra för NinjaFlex. Släpper aldrig...
Tycker PLA sitter som berget också, får ofta använda tunn mejsel och hammare för att få los det : p
På tal om nylon så är jag sjukt imponerad över Taulmans nylon 645, starkt som fasen även mellan lagren. Riktigt kul material.
Man får tänka på att inte köra med för mycket fläkt bara för det verkar som att hotenden är för klen att köra 245 grader och fläkt, tempen sjunker och resultatet blir kasst, så man får labba lite med vilken hastighet man ska ha på fläkten.
På tal om nylon så är jag sjukt imponerad över Taulmans nylon 645, starkt som fasen även mellan lagren. Riktigt kul material.
Man får tänka på att inte köra med för mycket fläkt bara för det verkar som att hotenden är för klen att köra 245 grader och fläkt, tempen sjunker och resultatet blir kasst, så man får labba lite med vilken hastighet man ska ha på fläkten.
@Virror, har du någon speciallösning för att värma bädden eller hur får du Talmans nylon att inte warpa? När jag maxar bädden till ca. 65 grader så börjar det warpa efter ett tag. Jag har testat med Taulman bridge som ska vara "lätt" att skriva ut med i jämförelse med deras andra nylon.
Har inte fått det att fästa alls än, men skrev ut några små detaljer och dom satt kvar tillräckligt. Större släpper dock redan på 2-3 lagret dock : /
Älskar ändå materialet då det är så sjukt starkt!
Älskar ändå materialet då det är så sjukt starkt!
Ok, ja kan tänka mig det. Köpte även Taulman T-glase och det har jag inte lyckats bryta sönder i två delar. Lättare att få att fästa än nylon men det warpar tyvärr till slut det med.
Väldigt sugen på t-glase också, blir nog en rulle senare : )
En allmän fråga som inte har med 3D skrivare att göra. Söker efter en MOSFET N-Channel TF12N60 eller kompatibel. Sitter i en Philips TV.
Någon som vet nått
Förutom det tuffar utskrifterna på. Bygger nytt kontrollskåp till vår kraftstation och då är det perfekt att kunna skriva ut konsoler, lådor och hållare på den.
Någon som vet nått

Förutom det tuffar utskrifterna på. Bygger nytt kontrollskåp till vår kraftstation och då är det perfekt att kunna skriva ut konsoler, lådor och hållare på den.
Visserligen finns det mosfet i k8200 men ditt inlägg bör nog placeras i annan tråd.pstrand skrev:En allmän fråga som inte har med 3D skrivare att göra. Söker efter en MOSFET N-Channel TF12N60 eller kompatibel. Sitter i en Philips TV.
Någon som vet nått![]()
Som straff får du lägga upp lite bilder på grejerna till kontrollskåpet för är det något som får vår ilska att rinna bort så är det porriga närbilder i massor