Tips: Digitalt skjutmått på LIDL 149 kr

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Re: Tips: Digitalt skjutmått på LIDL 149kr

Inlägg av Mizzarrogh »

Nu ligger det tre på mitt skrivbord... :) Nu skall här labbas!

Skall börja med prylen Wise tipsade om, bilder kommer när jag har grejerna att löda samman det hela med, hade bredborden i stugan kom jag på... :doh:
pelle3

Re: Tips: Digitalt skjutmått på LIDL 149 kr

Inlägg av pelle3 »

Jag har ett skjutmått från lidl, funkar kanon, om det inte vore för autoavstängningen, den blir jag galen på, finns det inget man kan göra?
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Vet inte hur det är med just den du har men har en köpt för ca 2 år sedan på DX och så länge som jag använder den stänger den inte av sig annars efter ett antal minuter men så fort jag skall mäta något går den igång av sig själv igen.
pelle3

Inlägg av pelle3 »

Det här stänger av efter 2min sedan när jag startar så är det nollat,, skitjobbigt
Användarvisningsbild
ph
Kontakt:

Inlägg av ph »

Har använt diverse kinamått som skalor, både med och utan extern display via eventuell kommunikationsport. Gäller helt enkelt att skaka fram skjutmått som behåller nollställningen även om de "slår av".

Då jag inte har gott om HM-borr har jag vid montering oftast slipat upp ett jack/slits i måtten med vinkelslipen. Var försiktig så det inte blir för varmt bara.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Nollad när den startar upp har jag inte varit med om på någon av de 3 jag har, kan vara småstörigt annars ja.
Rubert

Inlägg av Rubert »

Hej
Jag gjorde ett mätsystem till en fräsmaskin med Biltema/Lidl skjutmått för några år sedan. Tog mätdata från skjutmåttets printerport. Jag löste problemet med automatisk avstängning genom att med en pulskrets skifta mellan tum/mm. Mätsystemet fungerade ganska bra men den typen av mätskalor som dessa skjutmått använder är väldigt känsliga för "smuts"
Skriv svar