Limma plexi mot nylon?
Limma plexi mot nylon?
Vad finns det för bra lim som man kan använda för att limma plexiglas mot nylon? Båda är ju relativt svårlimmade men jag vet att båda går att limma, jag har ett speciellt UV härdande lim för plexiglas hemma men det kanske fäster dåligt på Nylonet?
Edit: Det bör också klara viss tid i saltvatten då det ska vara till min ROV, verkar som vissa lim inte gillar längre stunder i vatten.
Edit: Det bör också klara viss tid i saltvatten då det ska vara till min ROV, verkar som vissa lim inte gillar längre stunder i vatten.
-
Re: Limma plexi mot nylon?
Jag skulle försöka leta efter en lösning med skruvar och packning istället. Tjock plexi går att gänga.
Loctite all plastics ska klara feta plaster. Men jag tror inte det blir jättestarkt.
Kollade också lite på det Loctite limmet, det som jag vill limma är fönster till min ROV för att täta mot vattentryck, så förhoppningsvis behöver inte limmet vara superstarkt utan trycket borde iaf delvis verka till en fördel eftersom det vill trycka ihop allt?
...eller bända isär limfogen om man byggt fel...
Senast redigerad av NULL 7 augusti 2014, 16:01:54, redigerad totalt 1 gång.
då hadde jag verkligen tagit sikaflex eller motsvarande, fungerar som packning med och flexar lagom mycket, sa jag att jag gillar sikaflex? 

- SeniorLemuren
Loctite Plastic Epoxy. Limmat nylon mot ABS utan problem. Funkar hur bra som helst, förutom lim-stanken då...
(Det funkade inte så bra med vanlig epoxy)
(Det funkade inte så bra med vanlig epoxy)