Italiensk svarv
Re: Italiensk svarv
ok, ja det är de enda nummer jag hittar på kortet. Verkar finnas ialla fall om man googlar på det.
Det verkar som jag haft fel. Nu när jag har undersökt närmare hittade jag beteckningen SE 11.12.2 på ett av mina kort också (se bilder).
Jag är intresserad av att se bilder på dina kort alternativt om du hittar mer info på dem.
Mitt "kort" SE 11.06.60 består av 2 kretskort. Huvudkortet heter SE 11.12.2 och det påmonterade "piggy back" heter SE 11.8.9.3.
Kan du se om ditt "piggy back" kort har samma beteckning? Beteckningen står givetvis på den sidan som är vänd in mot det andra kortet. Ev. kan du se texten med hjälp av en liten spegel, annars behöver man dela på dem för att se.
Jag är intresserad av att se bilder på dina kort alternativt om du hittar mer info på dem.
Mitt "kort" SE 11.06.60 består av 2 kretskort. Huvudkortet heter SE 11.12.2 och det påmonterade "piggy back" heter SE 11.8.9.3.
Kan du se om ditt "piggy back" kort har samma beteckning? Beteckningen står givetvis på den sidan som är vänd in mot det andra kortet. Ev. kan du se texten med hjälp av en liten spegel, annars behöver man dela på dem för att se.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det var lite svårt att ta kort på modell beteckningen då den står på insidan mellan de 2 korten, men här är lite bilder.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tackar. Av dina bilder att döma är det ett SE 11.04.60 kort. Det skulle fungera för mig.
Hur många kort har du och vad vill du ha för dem?
Hur många kort har du och vad vill du ha för dem?
750:- för alla 3 korten + frakt, för jag antar att du inte bor nära mig så jag kan hämta upp dem.
Hör av dig så löser vi det praktiska.
Hör av dig så löser vi det praktiska.
Nu har ja kommit så långt att jag vill styra spindel hastigheten på svarven via ett breakout kort som jbcnc har sålt till mig. problemet jag har nu är att ja inte kan lista ut hur ja ska konfigurera Mach3 för att den skall skicka olika spänningar från breakout kortet mellan 0-10v. har kopplat en mutimeter till jord och den utgång som ska skicka spänningen och kan se att den blir 10v om den är active high och blir 0 om ja ändrar tillbaka på port inställningarna, men sen, varför ändras inte spänningen beroende på vilken spindel hastighet jag väljer? Hur ska man konfigurera mach3 för att få analoga 0-10v att fungera?
Har följd de konfigurations dokument som jag hittat, men inte fått till det ännu. Någon som har erfarenhet utav detta?
Har följd de konfigurations dokument som jag hittat, men inte fått till det ännu. Någon som har erfarenhet utav detta?
Tja, jag har själv inte använt den funktionen i Mach3, men det finns en funktion för att PWM styra en utgång i Mach3, kapitel 4.6.3 PWM Motor Control, kapitel 5.3.6.3 Motor Control och kapitel 5.5.5.2 PWM Spindle Controller.
Nu beror det ju också på vad kortet du köpt av JBCNC klarar av. Vad vill kortet ha för insignal för att styra utgången?
Berätta gärna hur du löser det, när du löser det. Jag har själv funderingar på att styra spindelhastigheten så småningom (måste bara få igång alla axlar först).
Nu beror det ju också på vad kortet du köpt av JBCNC klarar av. Vad vill kortet ha för insignal för att styra utgången?
Berätta gärna hur du löser det, när du löser det. Jag har själv funderingar på att styra spindelhastigheten så småningom (måste bara få igång alla axlar först).
Ja jag hjälper gärna andra som är intresserade utav samma lösning om jag för fart på detta någon gång.
Nu har jag fått igång alla 3 axlar, tool change fungerar, spindeln fungerar, fick byta PNP givarna för home till NPN så de funkar också, men, post processor, SolidCam -> Mach3 Turn, någon som råkar ha en sådan som fungerar bra? om inte får ja väl försöka skriva om den jag hittat.
http://youtu.be/1BgiXzW3cbY
http://youtu.be/1BgiXzW3cbY
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Ett tips i all välmening, lägg mobilen horisontellt samt använd stativ så blir ditt bild berättande bättre.