Detta med störningar är fortfarande en väldigt debbatterad fråga, tror inte någon av oss ännu har ett bra svar, (eller orsak)...
Vilket håll kommer störningarna?
via el-nätet?
via USB?
via RF?
eller är det rent mekaniskt?
eller mjukvara?
har vi alla samma problem? eller är det olika störningar?
någon kan inte ens tända lampan i samma rum medans den andra kan göra lite vad han vill...
Vissa kör rejäla UPS till skrivaren utan förbättring...
jag tex hade lite problem i början, men efter att jag köpte ett enkelt störningsskydd och monterade kondensator över spänningen hade jag inga alls tills ubåten (den i de senare inläggen) och den ända skillnaden som jag vet fanns va att jag hade bytt moderkort strax innan...
innan ubåten så hade jag en tunn skit-usbkabel från datorn till skrivaren, denna samsades med massa annan bråte på skrivbordet, HDMI/flera USB mm, skrivaren stod 40cm från datorn och kanske 30cm från TVn, samtidigt kunde jag koppla runt med andra USB kablar hej vilt, slå av/på tvn, koppla in och ur strömmen i datorn löda med lödkolv på samma bord mm, köra tyngre program med datorn samtidigt mm utan några som hälst bekymmer...
Det roliga är att vi va iväg under den utskriften, så inga kablar kopplades om, ingen dator lektes med osv, och då fick jag de värsta fel jag har sett... (Dock så va ju fortfarande svärföräldrarna hemma)
Innan idag fick jag en förskjutning till på en av delarna (skriver ut dem en och en nu

) tur väl endast på sista lagret som ändå inte kommer synas, det ända jag vet hände i samma veva va att timern på ugnen började pipa (sambon hade ställt den för att jag skulle veta när delen va klar) nu står visserligen skrivaren just i köket för lite bättre sömn-miljö när svärföräldrarna är i väg på semseter...
men kan det ha varit pipet? vem vet...
EDIT: någon dag så skall jag ta tag i det å se om jag kommer fram till något...
EDIT2: kom på att jag visst har märkt en sak, och det är att ifall du samtidigt gör något väldigt tungt på datorn, (ber slic3r göra en 20mb fil, ladda en jätte cad eller liknande) så pausar utskriften, den får inte nästa kommando direkt, men så fort resurser blir fria så fortsätter den som inget har hänt, inga förskjutningar eller liknande, bara en liten plastklump som rann ut när den stod still...