Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Kulla
Kontakt:

Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer

Inlägg av Kulla »

Virror skrev:Någon som har EEPROM inställningarna för 16 taggars GT2 uppgradering?
Vad får man för förbättring med den här uppgradering?
Virror
Kontakt:

Inlägg av Virror »

Kulla: Inte jättemycket tror jag om jag ska vara ärlig, men dom remmarna och hjulen som följer med är inte gjorda för kontinuerliga fram/tillbaka rörelser och har en trapetsform vilket gör att det kan finnas ett visst glapp medans GT2 är gjord för denna typ av applikation och har inget glapp alls som jag har fattat det. Var ganska billigt att köpa på Ebay så delvis är det bara för att det är kul att greja : )

KristoferV: Ingen aning att dom hade färgat nylon, måste dom ha lagt till för några dagar sen bara? Hade varit intressant att se en jämförelse mellan Taulmans nylon och deras.
dbostream

Inlägg av dbostream »

Frågan är varför remmar och hjul som inte är gjorda för den här tillämpningen skickas med i kitet om nu "riktiga" grejor ändå är billiga.
Virror
Kontakt:

Inlägg av Virror »

För att dom andra är ännu billigare?
Virror
Kontakt:

Inlägg av Virror »

Dagens tips:
tgadler

Inlägg av tgadler »

Efter ett halvårs väntan har jag äntligen köpt en!
Användarvisningsbild
lond

Inlägg av lond »

XorXaX

Inlägg av XorXaX »

Virror skrev:Dagens tips:
Och dagens (stulet från Kossel-tråden): http://www.buildtak.eu/
Beställde två i går, så får vi se hur den fungerar :)
Virror
Kontakt:

Inlägg av Virror »

Beställde en sådan jag också för att testa, men är lite orolig att det fungerar dåligt med Nylon tex då dom bara snackar om PLA och ABS. har backat en GeckoPlate också då det var rätt så billigt men är ju ett tag kvar till oktober : p
XorXaX

Inlägg av XorXaX »

Funderar också på att backa GeckoPlate. Förhoppningsvis får jag Buildtak innan tiden för backning går ut, så jag hinner testa och eventuellt backa. :)
Virror
Kontakt:

Inlägg av Virror »

Beställde igår kväll och den har redan levererats, så jag tror du hinner testa en hel del innan : )
Xoffis
Kontakt:

Inlägg av Xoffis »

Har inte varit så aktiv på forum de senaste dagarna (undrar varför :mrgreen: ) Min skrivare går för fullt! =)

Började bygga den 06:30 måndag morgon! endast lite kabeldragning kvar vid 19:00 då vi åkte på restaurang,i tisdags efter jobbet så gjordes sista kablen och kalibrering, sedan började jag försöka printa, gick ju sådär, vanilla-bedden är ju som ni vet värdelös... men jag fegade inte så innan läggdags so slicades lufttrumman fram och började skrivas ut, till min förvåning så stod den färdig på morgonen!

Och har monterat spegel som yta, med massor kopparpasta till heat-bed-en, och sedan alu-tejp för att hålla fast, sedan fick jag den riktigt rak och fin!

Sedan dess har det blivit mest "förbättrings" delar... bland annat; Hållare för Z motorn (gjorde stor skillnad! sedan har det blivit ett kugghjulsskydd, spännare för X...

as we speak så är ett par "fiskbens" kugghjul på väg ut, och ner jag skrev denna meningen så fick jag en X förskjutning (lol)...

Har nu gått på förhörs runda, visade sig att sambon startade spisen i samma veva... =D aja, att de lider av störningar va ju inte häller nytt... undra vad man skall göra, UPS? känns ju overkill...

EDIT: jag kör med citronsaft som fästmedel, funkar suveränt!
Virror
Kontakt:

Inlägg av Virror »

Jag köpte en skitbillig grej på Kjell som skulle ta bort spikar i elnätet för 49kr, efter det har jag inte haft ett enda problem med förskjutningar. Satte iof i min standalone enhet i samma sväng så kan ju bero på det iof.
Xoffis
Kontakt:

Inlägg av Xoffis »

Oki, kanske värt att kolla upp, eller, det är ju ett elektronikforum! borde inte någon slags LC filter funka? =)

Jo, stand-alone är på önskelistan, så man får in dator ledig igen! =) fast nu provar jag att köra med min överflödiga netbook, se om den orkar! (har ju dock bara gett den färdig g-code så klarar ett arduino saken så borde ju aven en netbook göra det =)
Virror
Kontakt:

Inlägg av Virror »

Standalone controllern var helt klart värd varje öre! Funkar skitbra : )
Skriv svar