T: 3D-printing
T: 3D-printing
Har en printer som gärna skulle vilja röra på sig. Om nån behöver en 3D-printad modell hojta till. Kan också cada upp nästan vad som helst så om nån behöver en 3D-modell så smäll iväg ett PM.
Senast redigerad av blueint 16 juni 2014, 02:33:12, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: T:
Anledning: T:
Re: 3d-printing
Det låter bra. Jag har köpt ett ersättnings handtag till min dammsugare, men en del försvann innan jag fick dit det på slangen. Tänkte slänga upp frågan om någon kunde fixa det. Jag började cadda lite i skechup, men insåg snabt att det tar en stund att komma in i 3-D caddning. Delen är väldigt simpel. Jag ska fixa en paint-ritning så är det nog inte många minuters jobb för någon som kan sin mjukvara.
Saken är biff. PM:a in en skiss med alla nödvändiga mått så ordnar jag en 3D-modell åt dig
Kan du skriva ut en rörliga del?
Precis som om man har 2 delar som sitter ihop med ett gångjärn.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Jag skulle vilja testa att få en bottenplatta till en MagRacingbil.
Har fått hjälp av Swapper här på Ef att fräsa plattan i aluminium. Men det är flera delar till framvagnen som skulle vara kul att testa.
Anledning till försöken skulle vara att förändra hjulbasen, så att man kan ha olika karosser.
Så skall allt vara lätt och styvt! Men bilarna är i skala 1:32. Så här ser en första ritning ut. den är smart!
Om man skall ha Nascar karosser borde detta kunna vara en förlaga:
Har fått hjälp av Swapper här på Ef att fräsa plattan i aluminium. Men det är flera delar till framvagnen som skulle vara kul att testa.
Anledning till försöken skulle vara att förändra hjulbasen, så att man kan ha olika karosser.
Så skall allt vara lätt och styvt! Men bilarna är i skala 1:32. Så här ser en första ritning ut. den är smart!
Om man skall ha Nascar karosser borde detta kunna vara en förlaga:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Gjorde en liten skiss, första gången jag använder SketchUp.
Till skissen, måtten får man avrunda, visste inte hur man angav mer exakta mått.
Här är en bild som är snarlikt den jag tänkte mig.

Till skissen, måtten får man avrunda, visste inte hur man angav mer exakta mått.
Här är en bild som är snarlikt den jag tänkte mig.

Thermal skrev:Kan du skriva ut en rörliga del?
Re: T: 3D-printing
ni som vill skriva ut nåt eller få nåt uppcadat maila till atsolutionsswe@gmail.com då jag inte loggar in här så ofta. bifoga gärna filer och skisser så går det undan att få fram just ditt objekt. har skrivit ut många grejer som ni kan ha användning av t ex special elboxar med infästning för era kretskort, chassin till quadcopters, adaptrar, lådor m.m.