Skadade själva ytterplastglaset på en mobilens bakstycke - bara skydd mot kameran.
Nån som har nått tips på nån standardplast med bra optiska egenskaper och tunn och lätttillgänglig
i ens omgivning man kan klippa och klistra med?
Ja kan köpa bakskalet visserligen men spar ju lite tid när grejerna är nedskruvade redan
Plast till kameralins
Re: Plast till kameralins
Det är kameraskyddsglaset till en Samsung Glalaxy Mega den stora.
Inge optik men genomgånde utan brytning - bara skyddsglaset/plasten
Inge optik men genomgånde utan brytning - bara skyddsglaset/plasten
- ochkl0620
- Kontakt:
OT:
Jag är bra irriterad på Samsung dumheter med kameraglaset.
Jag har haft Galaxy S2, S3. En kompis har S4 och tjejen S5. När ska de komma underfund med att det är idioti att bygga så kameralinsen buktar ut? Alla modeller detsamma!
Det är kameralinsen som luren ligger på om du lägger den på bordet. Efter knappt ett års användning av S3an så var fotokvaliten riktigt usel så jag pillade bort glaset och det var som en ny telefon igen! (tills det vart dammigt)
Jag är bra irriterad på Samsung dumheter med kameraglaset.
Jag har haft Galaxy S2, S3. En kompis har S4 och tjejen S5. När ska de komma underfund med att det är idioti att bygga så kameralinsen buktar ut? Alla modeller detsamma!
Det är kameralinsen som luren ligger på om du lägger den på bordet. Efter knappt ett års användning av S3an så var fotokvaliten riktigt usel så jag pillade bort glaset och det var som en ny telefon igen! (tills det vart dammigt)
Plastglaset kan ju ligga emot så men det en är en mm till plastglaset fast det sticker ut med höljet
Det är ingen stor katastrof så.
Jag har lite laseroptik men det är glas men tänkte man kunde lägga nån allmänt förekommande plastskiva där på 0,1-0,5mm.
Det är ingen stor katastrof så.
Jag har lite laseroptik men det är glas men tänkte man kunde lägga nån allmänt förekommande plastskiva där på 0,1-0,5mm.