PaNiC - hmm ja det låter ju konstigt. Dock har jag aldrig behövt pilla på det värdet. Det stämde från första början... Kontrollmätte för säkerhets skull innan jag laddade upp.
Kolla om du har ett Hydroscand i närheten, de brukar ha slangkopplingar.
Det är okej att plasten är smält under "midjan" på utsidan av heatbreakern. Men plasten ska inte smälta ovanför.PaNiC skrev:Ja det gick jättefint med nya hotenden, en utskrift.. Nu samma fel igen. Jag förstår inte!
Men nu vet jag med säkerhet att det blir stopp i smala biten på heatbreakern, och det är plasten som smälter och fastnar där.
Nej, är lite för lat, finns 2 olika på thingieverse jag funderar på att testa, har inte kollat så noga om de är kompatibla med kosseln, så kanske får designa om.ampen skrev:Allt snack om magneter, gör mig sugen på att bygga det också.
@G4jm0r Har du konstruerat den effectorn själv?
Den smälter mitt i midjan, men inte ovanför. Överhettningen var något av en långsökt teori, kunde lika gärna varit att strömmen faktiskt var felinställd. Har hur som helst fått bort överkuggningen på motorn nu, när filamentet inte fastnar dvshawkan skrev: Det är okej att plasten är smält under "midjan" på utsidan av heatbreakern. Men plasten ska inte smälta ovanför.
Slangkopplingen gick sönder. Du hade problem med överhettning av a4988 tyckte jag mej läsa. Extrudern trycker tydligen filament så hårt den bara kan in i slangen.
Antingen kommer trycket i filamentet inte ner till hotenden - kärvande slangar, kärvande kopplingar, nåt som gör att filamentet sitter i kläm och kärvar, för stora hack från drivingen av filamentet så att filamentet inte löper lätt i slangen, fel sorts slang (ska vara 2mm PTFE)?
Eller så är inte plasten tillräckligt mjuk för att tryckas ut och då är det temperaturen på smälta plasten som är fel.
På ebay finns kopplingar men det tar nån vecka att få hem. Här ligger förresten en på bordet du kan få. 10 mm gänga (eller nåt sånt, inte 5mm iaf).