Torktumlare fungerar ej!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
V-Box
Kontakt:

Torktumlare fungerar ej!

Inlägg av V-Box »

Hej! Vi har en torktumlare, Bosch Maxx 8 Sensitive!
Bild:
Bild

Jag körde en maskin som vanligt, och skulle lägga in en ny omgång, det var då det hände. Jag tryckte på startknappen och det pep 2 ggr och blinkade 2 ggr, och ingenting hände. Vi har ställt in det program vi ville ha, vi har kollat kondensatorn, och rensat filtret. Vi rullade tumlaren och den gick lite för lätt, och sen hackade den till. Vi har öppnat upp och kollat remmen, men den var okej..
Har sökt som en tok efter samma problem eller manualen på denna via nätet, men den mest aktiva verkar vara just Maxx 7..

Undrar om någon vet vad detta kan vara? Har kunnat starta den flera gånger i rad utan problem, och nu på sommaren har vi haft fönstret öppet för att slippa för mycket värme.

Snälla, hjälp mig! Först gick kylen sönder, och nu detta! Börjar bli frustrerande :(

Mvh
Användarvisningsbild
konig7070

Re: Torktumlare fungerar ej!

Inlägg av konig7070 »

Kolla motorkolen.
Användarvisningsbild
V-Box
Kontakt:

Inlägg av V-Box »

Hmm... nu grejade vi med dörren.. de var tydligen någe knas med den.. puhhh

Jävla elektronik, man blir galen..
Användarvisningsbild
el34

Inlägg av el34 »

Bra att du fick igång den! Har problem med min men det är pga andra saker. När kondensvattnet skall rinna ner i behållaren så missar tydligen vattnat sin behållare så att det rinner ner i botten av maskinen och där finns en flyttör som känner av att det är ett läckage. Maskinen stannar och man behöver tömma behållare som sitter längst ner på bak på torktummlaren. (En rörpip med en gummihatt som man avlägsnar) Sedan går den ett bra tag till innan det händer igen. Kan vara bra att känna till om det händer för andra :wink:
svanted

Inlägg av svanted »

tänkte just säga, kolla dörrkontakten.....
det är ett vanligt krångel...
Användarvisningsbild
V-Box
Kontakt:

Inlägg av V-Box »

Jo, klart! Man tror ju också de värsta när något krånglar! ;P men skönt att det inte var så illa!
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Min första tanke var Electrolux! :D
Skriv svar