Tja!
Sommarn närmar sig och snart är det dags att öppna ett nytt projekt igen. Den här gången står mina husdjur på menyn.
Tanken är simpel: Ta reda på vilka hålor och gömställen mina katter och min hund spenderar sin fria tid på.
Jag Drömmer då om att bygga en så enkel och simpel GPS modul som möjligt där det enda den ska göra är att fånga in GPS:data
och spara det tills det fyllt ett visst minne. När det lilla minnet är fullt skickas denna data via sms till min mobil.
observera: Här krävs enbart GPS modul som inte alls är så precis och exakt. GSM modulen som ska skicka sms behöver heller inte
kunna skicka/ta emot ljud data (data i hög hastighet). Tanken är att Hitta gps/gsm moduler (gärna i ett system) som bara klarar av
de allra enklaste uppgifterna. På det sättet kanske storleken på modulen eller förbrukningen kan tas ner!
Finns många exempel: t.ex. denna http://www.cooking-hacks.com/documentat ... rs-gsm-gps
Tips och råd tas emot gärna, Tack för er hjälp!
GPS till hund och katt
Re: GPS till hund och katt
är det endast GPS data du vill ha över GPRS så är jag tämligen säker på att det billigaste du kan komma undan med är en färdig GPS+GSM tracker från Ebay (asien). Sök på t.ex. TK102 som ligger på runt $30 med fri frakt från Kina (gjorde bara en snabb sökning på ebay).
Om du jämför det priset med priset på t.ex. en SIM900 modul och priset på en MTK3339 GPS modul så förstår du vad jag menar
Om du jämför det priset med priset på t.ex. en SIM900 modul och priset på en MTK3339 GPS modul så förstår du vad jag menar