LG Optimus G - ej utbytbart batteri?!
LG Optimus G - ej utbytbart batteri?!
Hej! Har en LG Optimus G e975 sedan 1 år tillbaka. Kollade specifikation för denna på prisjakt och det står att det inte går att byta batteriet?
Är det för att den är skruvad med minitorksskruvar och man måste lämna in den för utbyte?
Batteriet har bara blivit sämre, får ladda den minst 1 gång om dagen, och jag tänker fan inte lämna in den för byte som säkert går på flera tusen. Har redan bytt skärm och display för 2700:-, och jag köpte mobilen ny för 4029:-, plus diverse tillbehör såsom skal och skärmskydd, så redan på 1 år har det kostat mig över 7000:-.
Men tror ni att man kan få tag i ett batteri och försöka byta själv? Så svårt kan det väl inte vara?
Såhär gör dom med mobiler, ej utbytbart för att dom vill suga pengar på en för att man blir illa tvungen att lämna in den.
Börjar ledsna på detta, snart byter jag ner mig på mobilen, med en mobil där man lätt kan plocka ur batteriet.
Mvh
Är det för att den är skruvad med minitorksskruvar och man måste lämna in den för utbyte?
Batteriet har bara blivit sämre, får ladda den minst 1 gång om dagen, och jag tänker fan inte lämna in den för byte som säkert går på flera tusen. Har redan bytt skärm och display för 2700:-, och jag köpte mobilen ny för 4029:-, plus diverse tillbehör såsom skal och skärmskydd, så redan på 1 år har det kostat mig över 7000:-.
Men tror ni att man kan få tag i ett batteri och försöka byta själv? Så svårt kan det väl inte vara?
Såhär gör dom med mobiler, ej utbytbart för att dom vill suga pengar på en för att man blir illa tvungen att lämna in den.
Börjar ledsna på detta, snart byter jag ner mig på mobilen, med en mobil där man lätt kan plocka ur batteriet.
Mvh
Re: LG Optimus G - ej utbytbart batteri?!
Självklart man kan man byta ackumulatorn! Men som med en del andra produkter av del klass kan den mycket väl vara limmat fast. Apple har ju fått en del skit för samma sak så det är inget nytt.
Med "inte byta batteri" avses "inte bara att öppna en lucka o byta".
Med "inte byta batteri" avses "inte bara att öppna en lucka o byta".
Det går ju att byta på samma sätt som man byter t.ex. glas eller display, googlar du på det hittar du säkert instruktioner.
Garantin ryker ju, men annars är det nog inga problem.
Garantin ryker ju, men annars är det nog inga problem.
Jaså.. det låter ju "kul".. blir en rolig historia om jag försöker bryta loss den.. jag behöver ju nytt batteri, men det blir dyrare att ha sönder den. Min sambo är redan frustrerad över de utlagda kostnaderna pga våran dåliga ekonomi som det nu blivit. Får väl leva med detta sålänge.
Tror batteriet tog stryk när jag, så dum som jag är, inte lät den ladda fullt första gången när jag skulle iväg. För det sägs ju att batteriet på denna mobil ska vara långvarig.
Finns det övriga bra kritik om denna mobil? Bör jag fortsätta lägga ut en massa pengar på denna, eller finns det en oförstörbar mobil i denna likhet? Kanske Motorola Razr? Jag är klantig och behöver en mobil som håller, men är Razr bra i övrigt med kapacitet och processor?
Tror batteriet tog stryk när jag, så dum som jag är, inte lät den ladda fullt första gången när jag skulle iväg. För det sägs ju att batteriet på denna mobil ska vara långvarig.
Finns det övriga bra kritik om denna mobil? Bör jag fortsätta lägga ut en massa pengar på denna, eller finns det en oförstörbar mobil i denna likhet? Kanske Motorola Razr? Jag är klantig och behöver en mobil som håller, men är Razr bra i övrigt med kapacitet och processor?
Som sagt var, googla efter instruktioner, i min mobil (Xperia Sola) ser det ut som batteriet bara sitter bakom tejp.
Har googlat lite, men det mesta och viktigaste står på engelska och jag har svårt att förstå vissa ord och meningar. Blir jobbigt att översätta, men gör ett försök!
Youtube!
Med en film behöver du inte "förstå" nåt, du ser hur de gör.
Med en film behöver du inte "förstå" nåt, du ser hur de gör.
Sant! Och jag tittade just på ett klipp! MEN, det behövs speciella verktyg som de visade i 2 olika videoklipp. Men tar man liknande verktyg så går det nog!
Här fanns en billig möjlighet för reparation. Men känns obekvämt att skicka mobilen och sen vet jag inget om dessa.
http://m.mytrendyphone.se/shop/lg-optim ... 5177p.html
Och här fanns ett billigt batteri om man gör det själv! Ska kika om dessa verktyg finns också.
http://m.mytrendyphone.se/shop/lg-nexus-4-98205p.html
http://m.mytrendyphone.se/shop/lg-optim ... 5177p.html
Och här fanns ett billigt batteri om man gör det själv! Ska kika om dessa verktyg finns också.
http://m.mytrendyphone.se/shop/lg-nexus-4-98205p.html
Verktygen finns antagligen på t.ex. Kjell & Co.
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni ... or/verktyg
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni ... or/verktyg
Kan kanske vara så att inbyggda batterier har mer än 6 månaders garanti?
Sen kan det ju också bero på någon mjukvaruinställning, någon app som använder bluetooth/wifi/gps eller liknande.
Sen kan det ju också bero på någon mjukvaruinställning, någon app som använder bluetooth/wifi/gps eller liknande.
Jag skulle provat att göra en factory reset på den, chefen grämer sig fortfarande över att han bytte bort sin Xperia Pro mot något tagentbordslöst eftersom Xperian bara höll i några timmar. (detta även med ett nytt batteri)
Jag tog den för jag behövde en display(eller rättare sagt touchen) till min, men innan jag slaktade den gjorde jag en factory reset och ja nu har den snurrat i nästan ett år med normal batteritid..
Jag tog den för jag behövde en display(eller rättare sagt touchen) till min, men innan jag slaktade den gjorde jag en factory reset och ja nu har den snurrat i nästan ett år med normal batteritid..