Jag planerar göra ett enkelt bygge där jag tänkte använda mig av radiolänk för trådlös styrning och undrar ifall det är någon som har några erfarenheter om följande produkter på kjellochco:
Jag hittar inget datablad om dem, men antar att sändaren tar vad den får och skickar till mottagaren som sedan avkodar det. En sak som skulle vara bra att veta är hur hög impedans som sändaren behöver på antennen...
Ok det var bra att veta, får kanske skrota den idén då.
Elfa har en sändare/mottagare modul som verkar mer ordentlig, nRF 401 som har en hel del funktioner efter en snabbtitt i databladet.
jack: nej, jag rekommenderar Easy Radio som jag gillar skarpt, de är så enkla att använda att det är löjligt.
Jag har haft funderingar på nRF-kretsarna men det är för mycket strul med kretskort, komponenter, styrning osv fast de verkar har kommit med en enklare krets eller håller på att ta fram den iaf.
Radiomodulerna från Kjell är ingen höjdare om man inte är mästare på att designa antenner. Jag har fått dem att funka med endast några få meters räckvidd med en sprötantenn av rekommenderad längd.