Den som är sugen på en ARM-printer kan ju ta en titt på Duet-styrkortet som verkar väldigt snyggt. Finns en expansionsmodul om man vill ha mer än fyra motorer (dvs mer än en extruder). Jag köpte själv RUMBA för att jag vill köra tre extruders, just då verkade inte ARM så moget, men det har visst börjat ta sig rätt fort. Dels finns det RepRapFirmware (tyvärr inget delta-stöd ännu), dels har Repetier en ARM-branch numera.
En randombild på min skrivare/byggplatta/230V värmeplatta (MDF-skivan är försänkt

Gjorde lite jobb på värmestyrningen för Repetier som mest är relevant om man som jag kör 230V-värmeplatta med solidstaterelä pga frekvensmatchning, men f.n. är patchen i osynk med github-repetierträdet för att de gjort nån jättevårstädning av koden (välkommet, men jobbigt att underhålla en fork...). Dessutom håller jag på att skissa på en autolevel-detektor baserad på lastceller istället för FSR (som tydligen har ganska kraftiga drift-problem) Den som är intresserad kan läsa ett långt inlägg jag skrev här (som ingen svarade på