Mors.
Har skaffat en liten tracker som jag hade tänkt att ha till ett fordon.
Jag har sökt och Googlat men inte riktigt förstått vilket program jag skall ha för att spåra trackern.
Det snackas om GooGle Maps men som sagt det går inte in i hövvet på gubben.
Någon som har sysslat med detta och kan ge mig lite info om hur jag gör.
//Per
GSM/GPRS spårning/tracking mjukvara ?
Re: GSM/GPRS spårning/tracking mjukvara ?
Enheten lär ju skicka antingen SMS till något nummer eller koppla GPRS länk till något IP. Så det gäller väl i så fall att ta rätt på detta?
- Volvo245GLT
- Kontakt:
Förmodligen något i stil med att man skickar ett SMS till enheten, som sen svarar med koordinater som man kan mata in i Google Maps eller annat kartprogram.
Vad är det för modellbeteckning på prylen? Borde finnas en förklarande bruksanvisning någonstans tycker jag.
Vad är det för modellbeteckning på prylen? Borde finnas en förklarande bruksanvisning någonstans tycker jag.
Jag har nog lämnat för lite info om prylen, återkommer senare med bild & info
//Per

//Per
Jag tycker du ska titta in på http://gpsgate.com/ och deras forum.
Ett svenskt företag detta och verkar ha guider till många olika GPS+GPRS trackers. Verkar också vara gratis att använda upp till 5? användare eller så. (Läste på om dom för drygt ett år sedan, kan ha ändrats en del och jag lär ha glömt en massa
)
Ett svenskt företag detta och verkar ha guider till många olika GPS+GPRS trackers. Verkar också vara gratis att använda upp till 5? användare eller så. (Läste på om dom för drygt ett år sedan, kan ha ändrats en del och jag lär ha glömt en massa