Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Ja dom lödningarna såg väl inte vidare bra ut. Jag skulle skicka bilden på eländet och påpeka detta hos leverantören.

drh
Rapportera gärna om sprayen när du använt den, låter intressant.
Rapportera gärna om sprayen när du använt den, låter intressant.
hejsan alla glada K8200 ägare 
ytterligare en har lagt sig till skaran av ägare, eller i mitt fall är det egentligen skolan där jag jobbar som äger den.
men i vilket fall, hållit på att läsa igenom tråden, är på sidan 44 just nu. tänkte bara visa lite vad jag har gjort senast.
nedan är ett försök på kabelkedja i ABS, printat med support men ändå får jag inte bra bridges. någon som har något bra tips på hur man får bra bridges med ABS plast, om man tittar på länken mitten fram ser man även att baksidan har blivit dålig, det ville resa sig för mig där så blev inte bra rundning. lite randigt också, men jag tror att det beror på Z-leden som behöver förbättras, axelkopplingen som kom med kittet är inte rak och en bättre modell är beställd men tills dess kör jag med motorn lossad och enbart har skruvarna som stöd så motorn inte vrider sig och gängstången hänger i övre lagret, bättre fäste för motorn är redan printat i väntan på axelkopplingen.
plasten till den där kabel kjedjan kostar väl några kr, men om vi skulle köpt dem så går de på 7kr styck, och behövs 30 st per meter, om jag minns rätt.
på vår skola håller vi på Automation med att bygga en maskin för att tillverka kladdkaka, hoppas vi kommer att kunna använda denna 3d-skrivare för att tillverka delar för smidiga lösningar.
min första tanke när denna skrivare köptes var att eleverna skulle bygga den, men jag hade för roligt när jag började med släden...

ytterligare en har lagt sig till skaran av ägare, eller i mitt fall är det egentligen skolan där jag jobbar som äger den.
men i vilket fall, hållit på att läsa igenom tråden, är på sidan 44 just nu. tänkte bara visa lite vad jag har gjort senast.
nedan är ett försök på kabelkedja i ABS, printat med support men ändå får jag inte bra bridges. någon som har något bra tips på hur man får bra bridges med ABS plast, om man tittar på länken mitten fram ser man även att baksidan har blivit dålig, det ville resa sig för mig där så blev inte bra rundning. lite randigt också, men jag tror att det beror på Z-leden som behöver förbättras, axelkopplingen som kom med kittet är inte rak och en bättre modell är beställd men tills dess kör jag med motorn lossad och enbart har skruvarna som stöd så motorn inte vrider sig och gängstången hänger i övre lagret, bättre fäste för motorn är redan printat i väntan på axelkopplingen.
plasten till den där kabel kjedjan kostar väl några kr, men om vi skulle köpt dem så går de på 7kr styck, och behövs 30 st per meter, om jag minns rätt.
på vår skola håller vi på Automation med att bygga en maskin för att tillverka kladdkaka, hoppas vi kommer att kunna använda denna 3d-skrivare för att tillverka delar för smidiga lösningar.
min första tanke när denna skrivare köptes var att eleverna skulle bygga den, men jag hade för roligt när jag började med släden...

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
min erfarenhet av elfa är att de är mycket snabba, om du beställer innan 5 på eftermiddagen så får du det nästan alltid dagen efter.dbostream skrev:Tack för erbjudandet, men jag tänkte köpa på mig ett par stycken ifall att och du kanske behöver den där någon gång om du har otur.Kulla skrev:Jag tror att jag har en i reserv som jag kan skicka till dig så du behöver inte vänta en månad på de.
Tack för tipset, elfa är ganska dyra men jag vill ju ha ett par nya under nästa vecka så jag har inte tid att vänta på utlandsleveranser. Någon som vet hur snabba elfa är att få iväg leveranser? vissa svenska firmor är ju nästa lika långsamma som att beställa saker utomlands.reconnnn skrev:De har 9 i lager.dbostream skrev:Nu pajade ena benet på NTC-motståndet i hotenden och jag hittar inte på de reserver som jag vet att jag ska ha någonstans. Blir så trött. Någon som vet något ställe där man kan köpa nya (helst någonstans i Sverige så det går fort)? Kjell.com får inte in nya förrns om en månad. http://www.kjell.com/sortiment/el/elekt ... ohm-p87471
Det kanske t.o.m. går att köpa ett sådant motstånd i elektronikbutiker som inte säljer själva skrivaren? Någon som vet vem som tillverkar dem så att man får en med samma specs?
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &q=NTCMJB2
Tack, beställde ett par nya nu, dyrt blev det jämfört med butiker från utlandet men prio ett var att få dem så fort som möjligt.
Hittade termistorn till den J-head hotend jag köpte från Hong Kong, den är större än orginalet men jag testade använda hålet för skruven som håller fast orginal termistorn och det verkar fungera bra än så länge iaf. Kommer testa köra med den till dess att jag får hem de riktiga grejorna.

Skrev ut en fälg till mitt däck jag skrev ut häromdagen. Ska gå över den med en fil för att snygga till den lite.

Fick hem lite fläktar, dags att försöka sig på att få till lite kylning
En fläkthållare
Mer avancerat än så blir det inte
Ett första försök till munstycke
Snart klart
Så här blev det
Limmat på plats med lite smältlim
Visst är det teflon i plastdelarna till hotenden? Eller har jag fått det om bakfoten? Tänke köpa lite rundstav och göra reservdelar.
Någon som testat kleta in bädden med limstift vid utskrift av ABS? Det ska tydligen fungera ganska bra även om man bara får upp tempen på bädden till ca. 60-65 grader.

Vad jag har läst så ska det vara teflondbostream skrev:Visst är det teflon i plastdelarna till hotenden? Eller har jag fått det om bakfoten? Tänke köpa lite rundstav och göra reservdelar.
Är det någon som har koll på något sätt att återvinna misslyckade prints. Vore trevligt om man kunde smälta ner misslyckade prints och få ny tråd. Kanske hade fått bli att blanda färger för att få tillräckligt men även någon märklig blandning hade ju fungerat för nya prototyper.
Jag vet att det finns några projekt som jobbar på det men finns det något som man kan köpa för en vettig prislapp? Eller kanske något företag som man kan skicka plasten till och få tillbacks ny PLA för kanske halva priset av en ny rulle.
Jag vet att det finns några projekt som jobbar på det men finns det något som man kan köpa för en vettig prislapp? Eller kanske något företag som man kan skicka plasten till och få tillbacks ny PLA för kanske halva priset av en ny rulle.