Det borde finnas en mycket enklare lösning.
Datablad 28C64 och
datablad 28c256 visar att de båda har samma pinout förutom att pin 1 och 26 är NC (ej anslutna) på 28C64 medan de är adressledningar på 28C256.
Programmera in fyra olika "program" i en 28C256 och sätt omkopplare som växlar mellan 5V och GND till pin 1 respektive 26 på eeprom'et. Troligtvis behöver du lyfta upp de benen så att de inte går ner i sockeln på styrboxen.
Tänk på att bil-el är rejält "skitig", max några centimeter kabel till strömbrytarna. Om du behöver längre kabel så får du konstruera något som tål störningar bättre.
Risken är stor att det inte funkar bra att växla med motorn igång. Om boxen i sig "tål" att innehållet i eeprom'et verkar ändras medan motorn kör så bör du ändå ha något som "klockar" in tillståndet på omkopplarna, så att de bara läses av när boxen inte är mitt i att läsa från boxen.
(Egentligen hade det räckt med 28C128 för att rymma två program, men en ganska uselt gjord sökning på nätet ledde inte till några datablad på sådana så det kanske helt enkelt aldrig har tillverkats sådana...)