Att driva en 100watts bas.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
MegaWatti
Kontakt:

Att driva en 100watts bas.

Inlägg av MegaWatti »

Tjenare. har köpt en bas och byggt en bas låda. med min vanliga otur går min förstärkare sönder och jag få sitta på en förstärkare UTAN bas utgång :(

Så jag har ca 2 utgångar från förstårkaren (röd och vit dvs vanlig sterio) det är till räckligt med kräm i de för att driva de högtalare jag redan har iaf.

hela paketet kommer från datorn, dvs sterio ut där ifrån. Och det är där jag behöver börja...

PÅ lättaste sätt ska jag kunna driva denna 100 watts (rpm eller vad det heter, "iaf effekt/ljud hela tiden")

Först borde jag ha ett bas filter så bara "bas" ljudet kommer igenom. Sedan något som förstärker! hmm.

Lönar det sig att bygga eller springa till myrona och köpa en förstärkare för någon hundring? :)
SanSao

Inlägg av SanSao »

tror knappast att det lönar sig att bygga om du planerar att lägga ned "nån hundring"
men annars kan tex 87125 på kjell & Co vara ett alternativ men sedan måste du ha ett filter också hur som helst kommer kostnaderna att dra iväg

ps det heter RMS
pagge
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av pagge »

Om man skall göra lite "poor mans" lösning så kan ett enkelt RC-filter på ingången duga.
Basen är väl sen det minst viktiga om det låter lite kass, skall ju ändå mest mullra, så hittar du en billig förstärkare på lite watt på myrorna så köp bort och testa.
Skriv svar