Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Ett tips för att minska risken för att det går åt fanders kan vara att justera "extrusion width: first layer" från 200 till något mindre som tex 100%. Med 200 så kladdar ju första lagret och det kan resa sig och när det blir hårt så kan det ju ta i och lyfta. Jag har provat 100 och det funkar bra för mig ändå.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
@drh
Fan va tuff. Har du caddat den själv eller hittat på thingiverse?
Fan va tuff. Har du caddat den själv eller hittat på thingiverse?
Från Thingiverse
http://www.thingiverse.com/thing:19170
Men jag har gjort ett par förbättringar till den, här är den ena
http://www.thingiverse.com/thing:284242
http://www.thingiverse.com/thing:19170
Men jag har gjort ett par förbättringar till den, här är den ena
http://www.thingiverse.com/thing:284242
Jo, jag såg din andra tråd precis och googlade fram lite mer info 
Fan, detta är inte alls bra. Har inte ens fått igång min printer ännu och min "print-kö" är jäkligt lång.
Så mycket man vill göra, men prio ett är att få igång kosseln. Hoppas de sista delarna dyker upp under nästa vecka.

Fan, detta är inte alls bra. Har inte ens fått igång min printer ännu och min "print-kö" är jäkligt lång.
Så mycket man vill göra, men prio ett är att få igång kosseln. Hoppas de sista delarna dyker upp under nästa vecka.
Mitt intresse för HISP har att göra med att jag skulle vilja hitta en plast som är så lik som möjligt den plast som används för byggsatser (Polystyren) och då HISP står för High Impact Polystyrene tänkte jag att det kunde vara värt att testa.Acutehawk skrev:Personligen så tycker jag PVA är mer intressant. Lösbart i vatten.
Väntar med att köpa in det, tills jag byggt om till två munstycken.
Tycker det luktar förfärligt när man skriver ut med ABS och HIPS verkar vara ungefär det samma.
Vad tror ni skulle kunna hända ifall man kör bädden på 50-60 grader istället för 110? Dåligt fäste?
Börjar bli dax att förbereda inför påsken.
lite svår att få tät men å andra sidan ska den väl inte vara fylld många sekunder 

Den är helt tät, så den kan vara länge om man så önskar....!!
jag skrev ut "twisted vase" eller vad den nu heter, inte blev den tät inte, bara tre perimeters. Hur tjock är ditt glas?
För er som har tråkigt, och saknar lite inspiration, så har min skrivare börjat flytta in i en låda.
Så ingorera allt som heter kablar och så vidare...
Hoppas det blir bra.
Edit: Var ju gigantiska bilder som laddades up.. bytt storlek.
Så ingorera allt som heter kablar och så vidare...

Hoppas det blir bra.
Edit: Var ju gigantiska bilder som laddades up.. bytt storlek.
Tjusigt, det ser ut som ett Toten-skåp från Deltaco
Själv så började jag få problem med matningen 
Men som tur är så har man köpt på sig lite bra och ha
Nya bulten till höger, vass och fin, lite för mycket gänga dock. Den gamla är det inget bett i alls, var dom så från början?

Men som tur är så har man köpt på sig lite bra och ha

Nya bulten till höger, vass och fin, lite för mycket gänga dock. Den gamla är det inget bett i alls, var dom så från början?
Kan inte annat än att hålla med 
Toten, väggskåp, 12U
Varianten jag har använt just nu har bakdörr
men tänkte haft den utan bakdörr
Men när jag började leta och hitta priser, så kom det sig så att det fanns ett 12U med bakdörr som skulle slängas.
Så dår blev det ett sånt istället, men det passar nog ganska bra, tänkte ha diverse skräp där bak, som nätaggregat osv.
Ev bygger jag ihop en ny dator där iställer för laptoppen, men det är ett senare projekt.
Det går att klämma in skrivaren om man monterar av benen, sen vettifasen hur jag fick in den, men har för mig att jag ställde den på en bänk och skickade in den snett och diagonalt så gick det till slut.
Webhallen hade de vettigaste priset för övrigt, när jag kollade, (det jag hann leta)

Toten, väggskåp, 12U
Varianten jag har använt just nu har bakdörr
men tänkte haft den utan bakdörr
Men när jag började leta och hitta priser, så kom det sig så att det fanns ett 12U med bakdörr som skulle slängas.
Så dår blev det ett sånt istället, men det passar nog ganska bra, tänkte ha diverse skräp där bak, som nätaggregat osv.
Ev bygger jag ihop en ny dator där iställer för laptoppen, men det är ett senare projekt.

Det går att klämma in skrivaren om man monterar av benen, sen vettifasen hur jag fick in den, men har för mig att jag ställde den på en bänk och skickade in den snett och diagonalt så gick det till slut.
Webhallen hade de vettigaste priset för övrigt, när jag kollade, (det jag hann leta)