Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Vad är du ute efter?
Är du beredd på att printningen tar längre tid?
Om det är ytfinish du är ute efter kanske ABS med efterföljande acetonbehandling smartare
Om PLA kanske sandpapper och lite jobb skulle ge ett vettigt resultat.
Är du beredd på att printningen tar längre tid?
Om det är ytfinish du är ute efter kanske ABS med efterföljande acetonbehandling smartare
Om PLA kanske sandpapper och lite jobb skulle ge ett vettigt resultat.
Liten update. Nu har jag kalibrerat den med 0.10 bladmått och den skriver helt ok.
Jag fortfarande har problem med vibrationer från Z men det kommer fixas snart.
Det är riktig härligt känslan när man ritar själv och se när skrivare skriver ut färdigt produkt.
Jag fortfarande har problem med vibrationer från Z men det kommer fixas snart.
Det är riktig härligt känslan när man ritar själv och se när skrivare skriver ut färdigt produkt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kul att du fick ordning på grejerna, vet hur frustrerande det kan vara när det inte funkar.
/Micke A.
/Micke A.
Jag slängde på en sån här http://www.thingiverse.com/thing:235494 på min skrivare för några veckor sedan. Fungerar kanonbra mot Z-vobbel.
Mitt under en utskrift startade jag fläkten i min sprutbox som står på samma bänk som skrivaren och i samma sekund tvärdog skrivaren. Stod i Repetier-Host att en tråd hade terminerats och tror även det stod att skrivaren var disconnected. Var tvungen att dra ur usb-kabeln ur datorn och starta om Repetier-Host innan det gick att använda skrivaren igen. Kan det ha varit en slump eller var det helt enkelt för att jag startade fläkten? Har aldrig varit med om det tidigare och vill minnas att jag startat fläkten någon gång tidigare utan att påverka skrivaren.
Nu tvärdog skrivaren igen när jag tände lysrören i taket, kommer det för lite kräm till skrivaren i det ögonblicket lysrören ska tändas/fläkten ska startas? Känns inte som att det är en slump längre.
har haft precis samma sak med min. När jag släckte på toaletten som ligger i rummet sidan om dog min skrivare. DEt kommer någon typ av spik som är tillräckligt för att störa ut skrivaren.
Så nej, det är ingen slump.
Så nej, det är ingen slump.
Välkommen till klubbendbostream skrev:Nu tvärdog skrivaren igen när jag tände lysrören i taket, kommer det för lite kräm till skrivaren i det ögonblicket lysrören ska tändas/fläkten ska startas? Känns inte som att det är en slump längre.

Men lösningen är enkel, dit med en förgreningsdosa med filter i och koppla in allt på den så slipper du störningarna i framtiden.
Tyvärr var det inte så enkelt för mig, trots filter och UPS sket det sig. Fick bära tillbaka printern till matplatsen där den gått bra förut. Kör med SD kort nu också (och UPS)
-
@drh
Vilket designprogram använder du? Det ser väldigt snyggt ut.
Puttiplatt
Puttiplatt
Ok tänkte testa det, när du skriver "allt" menar du både skrivare och dator?drh skrev:Välkommen till klubbendbostream skrev:Nu tvärdog skrivaren igen när jag tände lysrören i taket, kommer det för lite kräm till skrivaren i det ögonblicket lysrören ska tändas/fläkten ska startas? Känns inte som att det är en slump längre.
Men lösningen är enkel, dit med en förgreningsdosa med filter i och koppla in allt på den så slipper du störningarna i framtiden.
Jag ritar oftast i Solidworks.puttiplatt skrev:@drh
Puttiplatt
Nu har jag ritat...
...och printat...
...sista delen som behövdes innan provkörning
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.