PeterH har köpt den nya plasten men jag har nog inte hört hur den var

Vilken färg?drh skrev:Det där med att plasten går av när man lämnar den har jag också råkat ut för vissa perioder.
Bl.a. med PLA från 3D Verkstan.
Om du tänker på 2.85 plasten dom också säljer har jag köpt 4 rullar.drh skrev:Bra då kan du berätta hur deras nya plast är
Tror att det hänt med "alla" röd, grön, svart.AndLi skrev:Vilken färg?drh skrev:Det där med att plasten går av när man lämnar den har jag också råkat ut för vissa perioder.
Bl.a. med PLA från 3D Verkstan.
Nä, det är just det, dom har knappt kvar några färger av 3mm varianten.Stingh skrev:Om du tänker på 2.85 plasten dom också säljer har jag köpt 4 rullar.drh skrev:Bra då kan du berätta hur deras nya plast är
Märker ingen skillnad på slutresultat så jag kan inte se anledning att köpa den till så mycket högre pris om man nu
inte vill ha någon speciell färg.
Priset var Ok men 3mm sortimentet var väldigt litet, dom verkar satsa på 1.75.G4jm0r skrev:Stingh det kan vara värt att kolla upp http://www.3dprima.com/en/ de har kontor i limhamn där man kan hämta plast, dessutom låga priser. Har själv inte testat deras plaster än, men jag tror mitt nästa inköp blir därifrån.
Fast min tråd går av 30cm från extrudern och jag tror inte värmen letar sig ditpstrand skrev:Jag har mina rullar liggande framme hela tiden och har inga problem med det. Däremot tror jag att det har nått med värmen från extrudern att göra. Har satt ner tråd i den utan att ha värmt upp den och då gick den inte av eller blev spröd.