debugga USB-Kommunikation

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
sigma84

debugga USB-Kommunikation

Inlägg av sigma84 »

Tja håller på med ett projekt där jag ska använda en AT89C51SND1C (ATMEL processor) redan skrivit en tråd om några fel jag fått.

Men nu är jag rätt så säker på att kontrollern skickar device desriptorn och får en adress och skickar device desriptorn igen. Men sen låser den sig.

Så min fråga är alltså finns det något program där man kan kolla på vilka paket som skickas/tas emot av datorn?
Alla program jag provat där måste enheten ha initierats rätt innan loggningen kommer igång. Sen har jag hittat diverse externa enheter men orka lägga 1000-2000 på en sådan sak.
Dessa har jag provat
Snoopy
USBMonitor
Bushound
USBCommandVerifier
Användarvisningsbild
Chribbe76
EF Sponsor

Inlägg av Chribbe76 »

Jag använde USBMonitor, den kan logga oinitierade enheter.
Var det något fel på den?

När man får ny adress så är det viktigt att man byter vid rätt tillfälle.
Jag kommer ihåg att det var lite klurigt.

Det bästa är att prova med färdig kod först och konstatera att det funkar, men det kanske du har gjort.
sigma84

Inlägg av sigma84 »

Den koden jag håller på med är en komplett projekt från ett atmel. Men det är typ 200 filer med ca 3 miljoner funktioner och definitioner. Ett rent helvete att försöka förstå vad som händer och debuga koden kan man glömma.

Sen va inte den koden kompatibel med min processor så jag har mekkat om variabeltyperna till vad jag tror ska motsvara samma sak.

Vad gäller usbmonitor så ska jag kolla lite mer på det och se om jag får igång det.
Skriv svar