Superstort tack till GeekJoan och mrfrenzy som fixat bildlänkarna åt mig. mrfrenzy rekommenderade mig att göra en CNAME på min Domän sj2w.se som pekar mot servern på jobbet, så slipper man dyndns och risken att detta händer igen.
Idag har jag varit på jobbet och fixat en massa. Jag har gjort en box som används som audio-mixer mellan radio 1 och 2 när vi kör Multi-operator tävlingar. På så sätt kan de två operatörerna på radio 1 och 2 välja om de vill ha en radio i varje öra, om man bara vill koncentrera sig på sin egen radio osv. Det är 2st headphone amplifiers HA400 som jag köpte förut som jag moddat och gjort ett switchkort till. Tanken bakom det hela är att när det är lite lugnare perioder i tävlingarna är det inga problem att lyssna på båda radiorna samtidigt, och på så sätt kan man få bättre timing så att operatör #2 ska kunna ropa med rätt timing på de stationerna som han vill kontakta. Allt det här har med det sk. inbandsystemet som jag förklarat tidigare.
Jag gjorde en liten tankevurpa vilket är synd, egentligen på graveringen av fronten borde det står Radio 1, Radio 2 istället för Operator 1, 2. Men får väl sätta en lapp över. Jag gjorde kortet för några månader sedan och hade hunnit glömma exakt hur konceptet skulle vara.
Sedan när det var klart (ej testat den, gör det på stationen) så började jag fixa med sockeln till QBL-slutsteget. Jag har gruvat mig för den här biten men det gick enklare än vad jag hade räknat med och tror det kan bli riktigt bra. Tog inspiration av SM2EKM och SM2CEW som också byggt med QBL. Det är lite onödigt med en skärmgalleravkoppling på det där sättet men det kändes som enklaste sättet att fixa sockeln. Tack till SM3MXR som skänkt delarna till dem åt mig och röret i bild är skänkt av SM3BDZ.

En testrigg jag byggt på jobbet, ska användas för ett demo

Displayenheten, visar varvtal och antal varv. Det sitter sedan en trådlös sensor på hjulet som ska räkna varvtalet med hjälp av accelerometrar och man kan då jämföra med det verkliga varvtalet.

En gammal SO2R box jag byggde för många år sedan, mitt första riktiga uC-projekt

En HA-400 headphone amp som legat i en låda och blivit lite misshandlad

Första gången jag bakar på MÅNGA år. De trodde knappt sina ögon på jobbet

Jag brukar normalt köpa fikat...

Fräser och graverar fronten. Planfräste underlägget för att vara säker det fortfarande är plant efter att bordet tagits bort för ett tag sedan

Graveringen ifylld

Monterat lite

Looking good

Monterat kortet, moddade ingången med pottar så jag kan ställa ljudnivån

Kom på sedan en annan tankevurpa. I början hade jag inte tänkt ha indikerings-leds för switchningen men sedan lade jag till det och fick göra en specialare för att kunna få det att fungera som tänkt

Börjar dra kablar

Några kablar senare

Satt en DB-15 i lådan sedan tidigare så jag använder den för sound input

En liten DC-plugg också

2st pluggar för hörlurar

En ratt, har beställt fler

Igång, inget brinner iaf

Delar till sockeln och QBL-röret

Behöver få bort lite oxid, ska testa bakpulver + aluminiumfolie

Hur jag tror det ska sitta, men det blir inte bra då jag har problem att kunna skruva fast den vita sockeln med teflonram

Caddar

Alternativ #1, blev problem med att jag inte kunde skruva fast den vita delen av sockeln då det tar i metallramen

Försök #2

Ska rengöra denna och sedan löda fast den, bör bli bra. Sedan ska jag montera distanser mellan vita teflonskivan och PCB-laminatet