Beskrivning:
Hållare som borde vara kompatibel med:
3st
Fan_Nozzle_V1
med Vellemans LED
Möjlighet att montera andra tillbehör.
Möjlighet att montera utan att demontera någon standardlösning.
5mm som skulle kunna användas till enskilda lysdioder.
4mm hål,cc 27mm i bakkant för att exempelvis montera
Fläktadapter, ska rita en bra låda med, brytare, vilken dag som helst...
(Det jag gjort är att separera 12V lödbanorna för höger och vänster halva för att köra pwm från kontrollerkortet på den ena 12V, och möjligheten att köra andra halvan med 5-12V eller separat styrning, om den matas separat, tex direkt via ATX, eller annan spänningskälla. Samt bytt ut motståndet till ett 1.2k och flyttat det från 5V bana till spänning ut på stiften, så kommer den lysa när fläktarna går. pwm från kontrollerkortet går in via den lilla molex, jord och 12V, bygeln på 12V)
Om någon vänlig själ har lust att prova hållaren så bifogar jag en STL-fil.
Vore tacksam om någon med en Vellerman-led ville prova, om det blev rätt placering för den,
Samt bekräfta om den fungerar eller inte tillsammans med LED +
Fan_Nozzle_V1
Ni behöver minska distansen på skirt för att kunna "slica" den, man kan nog ställa in 0/1 mm eller nått om man vill ha det, eller prima mer...
Har ni några andra önskemål? (Hoppas jag fick till StenD's

)
Fundering:
Ska jag förstärka varje hållare så att de blir integrerade hela vägen till översta lagret? (när den är monterad)
Fördelen som den är i dag, så kan man bryta av de hållare man inte vill ha.
Edit:
Kanske ska göra hållarna(de droppformade) typ 5mm längre... v1-fläkten klarar ju det.
Om någon/några av er tycker den är bra, så kanske det blir en thingiverse-premiär.
holder_20140304.png
holder_20140304.zip
Edit: Bifogat en bild med hållaren monterad, och fläktadaptern, temporärt monterad, tills jag fixat en liten låda.
holder_20140304_monterad.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.