S: Sommarjobb inom el/elektronik, Växjö

Användarvisningsbild
Klas-Kenny

S: Sommarjobb inom el/elektronik, Växjö

Inlägg av Klas-Kenny »

Hej,

Tänkte att jag skulle hänga ut en liten krok här och höra mig för om det möjligen finns någon här som har några tips eller till och med möjlighet att anställa någon för sommarjobb inom elektronikbranchen på ett eller annat sätt, i eller i närheten av Växjö.

Lite kort om mig:
Heter Jesper, är 20 år och läser första året på högskoleingenjörsprogrammet inom elektroteknik på Linnéuniversitetet här i Växjö.
Har pysslat med elektronik och en hel massa annat liknande på större delen av min fritid sedan några år tillbaka, så jag är inte helt grön inom elektronik trots att jag bara är inne på första året av ingenjörsutbildningen.

Några projekt jag lagt ut här på forumet:
Klas-Kennys MDF-Fräs
Styrt 12V-nät till labbhörnan
Klas-Kenny bygger/monterar Mendel90 3D-skrivare
(När jag skriver det här inser jag att jag verkligen borde bli bättre på att göra projekttrådar för mina projekt)

Tidigare har jag jobbat på en elfirma ett par somrar, elinstallation alltså. Och på gymnasiet läste jag elprogrammet med inriktning datorteknik.
Har möjlighet att jobba på samma ställe som förra året, men det har ingenting med el eller elektronik att göra över huvud taget. Där av tänkte jag se om man möjligen kan hitta något lite mer relevant jobb för min del.

Vet att det finns lite människor ifrån Växjö här på forumet, så min förhoppning är någon ser tråden och har något tips. Kan vara att du själv är i position att anställa, att du vet/tror att företaget du jobbar på kan ta sommarjobbare, eller bara har tips på företag man skulle kunna kontakta och chansa.

Tänkbara jobb kan vara i princip vad som helst. Konstruktion, montering, lödning, reparation osv. Eller någonting helt annat, där man kommer lite i närheten av elektronik eller liknande.

Kan naturligtvis skicka CV och annat vid intresse.

Kontakta mig genom att skriva i tråden, skicka PM,
Maila: Jesper@swetronics.net
eller ring: 072-5163186
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Re: S: Sommarjobb inom el/elektronik, Växjö

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Ja Du Klas-Kenny,
Om jag vori i området eller inom området hade du varit anställd för länge sedan!
Lycka till, både till dig och en presumtiv arbetsgivare.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Re: S: Sommarjobb inom el/elektronik, Växjö

Inlägg av Klas-Kenny »

Tack för de goda orden Lasp. :)
Skriv svar