Nej det kan de inte.blueint skrev:Elektrostatiska fält kan ju ta vägen via befintliga metallstrukturer och ventilationsrör kan fungera som vågledare.
Strömmande känsla i hela lagenhet...
Re: Strömmande känsla i hela lagenhet...
Om nu inte grannen bygger en kraftig tesla coil så är det nog vibrationer från en sub.
Det är forskat en del i infraljud och det är klarlagt att det kan skapa en känsla av att det finns "något/någon" i närheten som är osynlig. Alltså en sorts "ande"-känsla. Det även även skapa allmän misstrivsel.
Så jag sätter mina pengar på att det är någon subbas, kanske kopplat till något spel, som dras på rimlig volym.
Strålning är det inte, strålning känns inte på det vis alls - och känns knappast. Jag vet om att mikrovågor av ett visst frekvensomfång kan kännas som påverkan, Amerikanska militären har testat att bygga en strålningsvagn som ger smärtkänsla i dom som drabbas men verklig farlig strålning (ionisernade) känns inte förrän man insjuknar av skadorna.
Så jag sätter mina pengar på att det är någon subbas, kanske kopplat till något spel, som dras på rimlig volym.
Strålning är det inte, strålning känns inte på det vis alls - och känns knappast. Jag vet om att mikrovågor av ett visst frekvensomfång kan kännas som påverkan, Amerikanska militären har testat att bygga en strålningsvagn som ger smärtkänsla i dom som drabbas men verklig farlig strålning (ionisernade) känns inte förrän man insjuknar av skadorna.
Om grannen har en apparat som ger störningar, kan inte de störningarna påverka apparater i andra lägenheter, så andra apparater börjar låta på något sätt t ex?
Edit, Går ju att testa att bryta vid huvudströmbrytaren för din lägenhet för att kolla om det är någon av dina nätanslutna apparater som påverkas.
Edit, Går ju att testa att bryta vid huvudströmbrytaren för din lägenhet för att kolla om det är någon av dina nätanslutna apparater som påverkas.
- SeniorLemuren
Kanske man kunde titta efter eventuell utspänning från spolen på en bashögtalare, i det rum man misstänker att det finns ett infraljud?
Om det är vibrationer från subba eller annan ljudkälla bör dessa höras bättre om man lägger örat mot vägg/golv. Jag tror kanske att TS använder uttrycket "strålning" felaktigt och istället menar vibrationer(?) Hur som helst är det som många andra sagt bäst att prata med grannen och att INTE använda uttrycket strålning vid frågeställningen (varken till grannen eller hyresvärden), det får automatiskt folk att tänka "foliehatt"
(= dåre eller idiot, inte så bra utgångspunkt vid diskussioner)

Jag håller med ovanstående kommentar.
Man skulle kunna registrera infraljuden med nån apparat och kanske koppla dessa till när det upplevs störande. Det behöver ju inte vara grannen, det kan ju vara utbytt ventilationsaggregat, ny torktumlare i tvättstugan eller liknande.
Man skulle kunna registrera infraljuden med nån apparat och kanske koppla dessa till när det upplevs störande. Det behöver ju inte vara grannen, det kan ju vara utbytt ventilationsaggregat, ny torktumlare i tvättstugan eller liknande.
Ta inte alla uttryck bokstavligt (t.ex. strålning).
Är det bara jag som tror att TS använder översättare?
Är det bara jag som tror att TS använder översättare?
Tack igen! Jag har frågat granne men fick inte direkt svar och dessutom har vi ingen bra relation eftersom han kan dunkat och bankat från när jag diskar vid klockan 18:00 samt sätter på spis fläkt, ett vanlig samtal i telefon och så vidare i dag tid medan han kastas saker på vår taket flera veckor i rad under natten. Jag ska kolla dessa och jag är mycket tacksamt för alla som svarade.
Inte för att det spelar ngn som helst roll men jo, antingen utlandsfödd med stavningskontroll/översättare eller att man vill framstå som utlandsfödd trots att det inte är så.SM7CZR skrev:Är det bara jag som tror att TS använder översättare?
-
Jo, ordet strålning kan betyda väldigt olika saker för olika människor.