Jag är en amatör när det kommer till att rita pappersritningar, lite koll har jag, man ska ju inte dubbelmåttsätta t ex. Min fråga är dock hur petig behöver man vara med att måttsätta mått som är likadana i en cykel? Radierna runt de parallella linjerna B och C är ju alla 8mm. Hade det varit underförstått att alla radier runt B och C är 8mm även om jag bara måttsätter en uppe och en nere t ex?
En annan sak är de tecken jag har satt ut... Parallelltecknen är utsatta enbart för att visa att här har vi två parallella linjer utan egen tolerans, hoppas detta är ok? Tänkte för övrigt köra med
ISO 2768-fH tolerans om inte annat står (vissa hål har egna toleranser). Sen undrar jag vad det där "kikarsiktetecknet" och pilen betyder, blir inte mycket klokare av att kolla i verkstadshandboken men någon kanske är förmögen att formulera sig på ett vettigt sätt? Vad jag i själva verket vill markera ut på de ställen där jag satt denna kombination är att här har vi två st Tangents. Som ni ser har jag satt ut Tangenttecknet på några andra ställen mest för att förtydliga, detta är inget standardtecken för pappersritningar så jag har fått "tillverka" det själv.

Edit...
Senaste ritningen: