Strömmande känsla i hela lagenhet...
Strömmande känsla i hela lagenhet...
Hej!
Jag har haft ett problem som har haft en strömmande känsla när grannen upp sätter på någon slags maskin ( det händer bara sätter den på men det inte någon som man kan höra). Det finns också andra i familj som reagerar på det. Undrar vad kan vara. Ibland är dem starka och det känns även utanför entré i lägenhet. Andra gånger räcker att flytta rummet för att känna en lättnad.
Är det någon har haft samma problem eller vet vad är som händer?
Jag har haft ett problem som har haft en strömmande känsla när grannen upp sätter på någon slags maskin ( det händer bara sätter den på men det inte någon som man kan höra). Det finns också andra i familj som reagerar på det. Undrar vad kan vara. Ibland är dem starka och det känns även utanför entré i lägenhet. Andra gånger räcker att flytta rummet för att känna en lättnad.
Är det någon har haft samma problem eller vet vad är som händer?
- SeniorLemuren
Re: Strömmande känsla i hela lagenhet...
Hur vet man att det är grannen som sätter på något? Det hörs ju tydligen inte. Har du frågat grannen vad han gör?
Kontakta "Det okända" som går på Sjuan.
Grannen kanske har köpt en Centrifugaldemodulator.
Kjelle
Grannen kanske har köpt en Centrifugaldemodulator.
Kjelle
Senast redigerad av Kjelle 23 februari 2014, 09:13:43, redigerad totalt 1 gång.
- Klas-Kenny
Gå och prata med grannen och hör vad det är för en maskin han har, kan säkert besvara många frågor.
Är det inte rätt omständligt att flytta rummet? Hur långt behöver du flytta det?Man-30 skrev: Andra gånger räcker att flytta rummet för att känna en lättnad.
Något i den här stilen?

infraljud är en gissning - du hör med kroppen men inte märkbart med örona
Där är den viktigaste frågan.SeniorLemuren skrev:Hur vet man att det är grannen som sätter på något? Det hörs ju tydligen inte. Har du frågat grannen vad han gör?
Om man ska göra en koppling mellan nåt som händer och nåt man känner så måste man ju kunna identifiera tidpunkterna för bägge sakerna.
Annars är det bara hjärnspöken.
Från nyårsdagen har han skaffat något slags spel eller maskin (jag frågade honom men kan ljuga för det minsta). Från början fick vi höra att det var som någon spel igång där man hoppade samtid och fick vi känna något slag strålning. De symptomen känns liknande den EMF strålning . Jag är tacksamt med alla svaret och vill gärna veta mer vad kan det vara för att underlätta till styrelse utreda så att vi kan hitta problemet.
Här på forumet är de flesta vetenskapligt lagda och det finns inga som helst vetenskapliga stöd för att människor kan känna av EMF.
Det låter som det är en Xbox kinect som används och den använder två kameror och en infraröd laser (tror jag, den "ritar" i alla fall upp ett rutnät som kamerorna ser).
http://en.wikipedia.org/wiki/Kinect
Finns inte en chans i världen att ni kan "känna av" den i lägenheten bredvid. I såna fall skulle ni också känna när grannen använder fjärrkontrollen till sin TV.
Problemet är med andra ord antagligen psykologiskt.
Det låter som det är en Xbox kinect som används och den använder två kameror och en infraröd laser (tror jag, den "ritar" i alla fall upp ett rutnät som kamerorna ser).
http://en.wikipedia.org/wiki/Kinect
Finns inte en chans i världen att ni kan "känna av" den i lägenheten bredvid. I såna fall skulle ni också känna när grannen använder fjärrkontrollen till sin TV.
Problemet är med andra ord antagligen psykologiskt.
Det känns ingenting när grannen är på jobbet och vi kan höra när han klackar på golvet ( skulle jag tänka att det är den konsol spel som man behöver gasa och bromsar?). Undrar om det kan fel i el anläggningar som. Ja, det är från hans lägenhet.
- SeniorLemuren
Hur gick detta till?
Jag gjorde ett inlägg i tråden (Theremin) som är skapad av Ostboll 3 feb 2014, 05:19
Senare hittar jag denna tråd (Strömmande känsla i hela lagenhet) skapad 23 feb 2014, 07:52 av Man-30 Där mitt och inlägget av Ostboll finns med i nedkortad version.
Ostboll som skapade originalet (Theremin) är registrerad i EF den 15 okt 2006, 13:59 och
Man-30 som skapade det nästan identiska inlägget (Strömmande känsla i hela lagenhet) är nyregistrerad i EF.
Edit : Glöm allt detta som jag skrivit här. Jag hade ett litet hjärnsläpp
Jag gjorde ett inlägg i tråden (Theremin) som är skapad av Ostboll 3 feb 2014, 05:19
Senare hittar jag denna tråd (Strömmande känsla i hela lagenhet) skapad 23 feb 2014, 07:52 av Man-30 Där mitt och inlägget av Ostboll finns med i nedkortad version.
Ostboll som skapade originalet (Theremin) är registrerad i EF den 15 okt 2006, 13:59 och
Man-30 som skapade det nästan identiska inlägget (Strömmande känsla i hela lagenhet) är nyregistrerad i EF.
Edit : Glöm allt detta som jag skrivit här. Jag hade ett litet hjärnsläpp

Senast redigerad av SeniorLemuren 23 februari 2014, 10:21:50, redigerad totalt 1 gång.
Hur kan 4 personer känna samma sak om det är psykologisk?
Hur kan en hel sal med människor känna "guds närvaro"? Masspsykos, man vill tro, man vill känna... Att ni inte känner när grannen inte är hemma, och att ni känner när dom är hemma är för att ni kan höra dom... Om ni inte vet att dom är hemma och inte kan höra dom så kommer ni troligtvis inte känna något heller
Ni vet ju dessutom inte att maskinen är på bara för att dom är hemma, ni vet inte heller att maskinen är avstängd när dom inte är hemma. Alltså är det bara psykiskt att ni känner något...
Men som många redan sagt, fråga grannen vad dom har skaffat för maskin (om dom ens har skaffat någon ny maskin, det VET ni väl inte heller?).

Men som många redan sagt, fråga grannen vad dom har skaffat för maskin (om dom ens har skaffat någon ny maskin, det VET ni väl inte heller?).
Ja, konstig tid vi lever i när man inte kan prata med sin granne utan måste föra diskussioner på nätet
Kjelle

Kjelle