kan du ikke få noen med en større dreiebenk til å ta av ca 1, 5 mm på den originale treformen din, da har du kjerne og forskaling.
så gjelder det å helle silikon inn mellom delene.. send den til meg, hvis du ikke finner noen nærmere.. (nord-norge)
SIEG Super C3 svarv, små uppgraderingar och tillbehör
Re: SIEG Super C3 svarv, små uppgraderingar och tillbehör
Jag får tacka för erbjudandet
Nu kan jag nog fixa det på lite närmare håll, men jag tror inte det går att få ur pluggen när silikonet har härdat.
En plugg som går att smälta bort eller lösa upp är nog en rimlig lösningen på gjut-problemet.
Får fundera ett tag hur jag gör

Nu kan jag nog fixa det på lite närmare håll, men jag tror inte det går att få ur pluggen när silikonet har härdat.
En plugg som går att smälta bort eller lösa upp är nog en rimlig lösningen på gjut-problemet.
Får fundera ett tag hur jag gör

aha..
prøv å søk på myfordboy på youtube, han lager en plugg for Metallstøyping, lager den av husholdartikler, så løser han den opp i vann etterpå.. kanskje beskytte den med epoxy før silikon?
prøv å søk på myfordboy på youtube, han lager en plugg for Metallstøyping, lager den av husholdartikler, så løser han den opp i vann etterpå.. kanskje beskytte den med epoxy før silikon?
Vart lite stiltje!
Har inte tagit tag i bälgen ännu.
Nå väl, fördelen med att vara sjuk är att man får långtråkigt.
Sammanställde en YouTube - slidshow över tillverkning av radiesvarv tillbehöret idag.
Den har två radieinställningar man måste göra.
1 Offset, ger mer eller mindre citronform.
. . . Justeras via tvärsliden samt vilka hål man monterar den i.
2 Radien
. . . Justeras genom att flytta stålhållaren närmare eller längre bort från swingens centrum.
. . . För att underlätta har jag gjort ett inställningsmått man kan fästa i centrum på swingen, syns i "filmen".
Några bilder på den heta skönheten.
Har inte tagit tag i bälgen ännu.

Nå väl, fördelen med att vara sjuk är att man får långtråkigt.
Sammanställde en YouTube - slidshow över tillverkning av radiesvarv tillbehöret idag.
Den har två radieinställningar man måste göra.
1 Offset, ger mer eller mindre citronform.
. . . Justeras via tvärsliden samt vilka hål man monterar den i.
2 Radien
. . . Justeras genom att flytta stålhållaren närmare eller längre bort från swingens centrum.
. . . För att underlätta har jag gjort ett inställningsmått man kan fästa i centrum på swingen, syns i "filmen".
Några bilder på den heta skönheten.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Satte ihop ett kort bildspel på Delningsdocka & Materialstopp, fanns tyvärr inga "byggbilder" fotade.
Några bilder
Delningsdocka Materialstopp
Några bilder
Delningsdocka Materialstopp
Ett nytt litet tillbehör har blivit tillverkat.
Ett lås för släden och gummiskrapor
Bildspel på YT
Ett par teaser
EDIT: Tappa bort YT länken
Ett lås för släden och gummiskrapor
Bildspel på YT
Ett par teaser
EDIT: Tappa bort YT länken