Jag söker en pulsgivare, relativ enkoder, som inte har elektrisk anslutning utan känner av via fiber. Fibern måste vara minst 3.5 meter lång.
Jag kan tyvärr inte ha elektriska kablar där den sitter.
Jag har hittat dessa:
http://www.micronor-inc.com/products.ph ... s&offset=0
Någon som känner till något alternativ?
Jag söker en optisk pulsgivare, relativ enkoder.
Re: Jag söker en optisk pulsgivare, relativ enkoder.
Jag vet ju inte hur väl det stämmer men dom själva skriver ju...
men du menar antagligen helt andra lösningar? Får du/kan du mata en lokal encoder med kringelektronik som sedan skickar via fiber. Då handlar det väl i princip bara om att koppla ihop en encoder med en drivare/sändare för fiber?
Micronor MR310/MR320 series are the only 100% Passive Fiber Optic Incremental Encoders on the market today
men du menar antagligen helt andra lösningar? Får du/kan du mata en lokal encoder med kringelektronik som sedan skickar via fiber. Då handlar det väl i princip bara om att koppla ihop en encoder med en drivare/sändare för fiber?
Jag vill om det går inte ha någon elektronik alls vid enkodern.
Jo, det är möjligt att det är som.de säger, att de är den enda med en sådan lösning...
Jo, det är möjligt att det är som.de säger, att de är den enda med en sådan lösning...
Man vet ju inte, men det ser nästan ut, på deras animation, att fiberoptiken leder in ljuset via fibern och att signalen/pulsen skapas genom reflektion mot rotationshjulet. Naturligtvis ser man inte hur konstruktionen är gjord på en animation
När jag tänker på det så lär det vara relativt enkelt att använda två fibrer där den ena skickar ljus och den andra reflekterar ljuset beroende på hur läshjulet utformas... Borde gå att experimentera lite själv utan större kostnader?
När jag tänker på det så lär det vara relativt enkelt att använda två fibrer där den ena skickar ljus och den andra reflekterar ljuset beroende på hur läshjulet utformas... Borde gå att experimentera lite själv utan större kostnader?