jag brukar vakna runt den tiden när jag inte har alarm ja, men då får jag panik för att jag måste springa och är itne riktigt medvetande förräns jag står utanför dörrenIcecap skrev: Om vi förutsätter att du sover bra, lägger dig i tid osv. är det lite saker som ska testas.
* Vaknar du om du får sova utan väckaremekanism?
* Upprepas sovtiden från gång till gång om du sover utan väckarklocka?
Vissa människor behöver mer sömn än andra, det kan vara pga. störningar i sömnrytmen eller för att de helt enkelt är så.
Men om du är "normal" är det kvar fysiska saker. Tänk Kalle Anka i julshowen, husvagnen.
* En mekanism som drar bort täcket är en bra start, det är svårt att lägga sig om man fryser.
* Själva väckningen som sådan verkar ju fungera, det är övergången från sömngånger till vakenstadiet som är det stora problem och detta kan vara pga. sömnapné eller liknande, det kan också bara vara att du är så.
Men är det din natur att gå i sömnen bör det finnas ett antal situationer som bekräftar detta - och det framgår inte av din beskrivning.
jag har itne testat lägnre perioder utan klocka
jag sover utan täcke :/
gå i sömnen gjorde jag som mindre, vet faktiskt inte om jag gör det numera
jo, det är bara konstigt för min självdiciplin i andra sammanhang är stark. men just i uppvaknandet så känns det som att jag är drogad och itne riktigt fungerar förräns det är försentPeterH skrev: Där har du nog svaret på din fråga, ryck upp dig och ta dig i kragen för hel*ete!