Dubbear bygger tricopter v2.6hv
Re: Dubbear bygger tricopter v2.6hv
Det är extremt viktigt att testa styrsystemet inomhus:
- Ha sändaren i ett band runt halsen och sköt gas-reglaget med vänster hand. Håll flygprylen med höger hand ovanför huvudet.
- Gör gaspådrag och känn hur den lättar i vikt men inte alls så att den lyfter. Detta är rätt otäckt med propellrar bara en bit ovanför huvudet.
- Provocera försiktigt så att du känner att systemet kämpar emot. Luta höger och känn att propellrarna på höger sida suger i med mer kraft, osv, osv...
- Man ska få känslan av att den sitter fastlåst, sitter som gjuten och inte vill flytta sig. Det ska inte finnas några oscillationer.
När rädslan för propellrarna släpper så kan man stå i flera minuter och känna efter var den är "slapp" eller givmild. Då får man justera med högre P tills man är nöjd.
Det är lätt att sätta propellrarna fel eller dra någon kabel till fel ESC. Då är det utmärkt att hitta detta inomhus.
- Ha sändaren i ett band runt halsen och sköt gas-reglaget med vänster hand. Håll flygprylen med höger hand ovanför huvudet.
- Gör gaspådrag och känn hur den lättar i vikt men inte alls så att den lyfter. Detta är rätt otäckt med propellrar bara en bit ovanför huvudet.
- Provocera försiktigt så att du känner att systemet kämpar emot. Luta höger och känn att propellrarna på höger sida suger i med mer kraft, osv, osv...
- Man ska få känslan av att den sitter fastlåst, sitter som gjuten och inte vill flytta sig. Det ska inte finnas några oscillationer.
När rädslan för propellrarna släpper så kan man stå i flera minuter och känna efter var den är "slapp" eller givmild. Då får man justera med högre P tills man är nöjd.
Det är lätt att sätta propellrarna fel eller dra någon kabel till fel ESC. Då är det utmärkt att hitta detta inomhus.
Re: Dubbear bygger tricopter v2.6hv
... och om man har reverserat ett gyro eller har en motor som spinner åt fel håll så är det ett JÄTTEBRA sätt att få åka på akuten och sy ihop ansiktet.
Nej, att hålla maskinen med händerna och testköra är ingenting jag skulle rekommendera. Det är bättre att prova utomhus, flippar maskinen bara runt pga fel inställning så kostar det ett par propellrar istället för utpetade ögon och trasig hud...
(Har testat få in handen i en 8" propeller på en av mina mindre maskiner och det blir duktiga sår av den vassa propellern. Vad en maskin med lite mer ryt och glasfiberförstärkta propellrar skulle göra med ett ansikte vill jag inte ens tänka på!)
Nej, att hålla maskinen med händerna och testköra är ingenting jag skulle rekommendera. Det är bättre att prova utomhus, flippar maskinen bara runt pga fel inställning så kostar det ett par propellrar istället för utpetade ögon och trasig hud...
(Har testat få in handen i en 8" propeller på en av mina mindre maskiner och det blir duktiga sår av den vassa propellern. Vad en maskin med lite mer ryt och glasfiberförstärkta propellrar skulle göra med ett ansikte vill jag inte ens tänka på!)
Re: Dubbear bygger tricopter v2.6hv
Jag testade styrkortet inomhus utan propellrarna monterade.
Jag kom för långt bort med helikoptern så de va mycket svårt att se åt vilken håll den pekade.
så ja landade på vägen (en liten grusväg) för att inte ställa till med något.
Nu letar jag reservdelar i Sverige för kineserna har la sitt nyår nu
Jag kom för långt bort med helikoptern så de va mycket svårt att se åt vilken håll den pekade.
så ja landade på vägen (en liten grusväg) för att inte ställa till med något.
Nu letar jag reservdelar i Sverige för kineserna har la sitt nyår nu
Re: Dubbear bygger tricopter v2.6hv
Men hur lyckades någon köra över den?
Vad är det för delar du behöver?
Vad är det för delar du behöver?
Re: Dubbear bygger tricopter v2.6hv
Jag vet inte hur man kan missa en meterlång helikopter på vägen men hen kanske sms:ade.
jag såg inte när de hände ja va tvungen att gå runt en dunge för att komma dit,
alla motorer är trasiga
jag såg inte när de hände ja va tvungen att gå runt en dunge för att komma dit,
alla motorer är trasiga