Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
Det tråkiga är ju bara det att rött blir fel. För lite röd färg i vita LED.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
jag försökte lysa upp en av mina arbetsbänkar med LED-lister, men gav upp, kallvitt blir blått och varmvitt rödgult.
fäårger blir fel oavsett.
Nu beror det ju förstås på vad man får tag i för LED-lister men mina billiga kinalister av olika varianter gav jag upp iaf.
fäårger blir fel oavsett.
Nu beror det ju förstås på vad man får tag i för LED-lister men mina billiga kinalister av olika varianter gav jag upp iaf.
Hur blir färgerna med RGB list? Borde vara möjligt att blanda en färg som inte är
för varm och inte för kall, eller?
för varm och inte för kall, eller?
Jag har rgb list hemma. Den ger alla färger rätt. Vitt ljus är närmare kall än varm. Men drar man ner på blå blir det varmvitt.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Fem temlor till jobbet. Nordfeldts temlor är helt OK med god fyllning. Men grädden hamnar i mustaschen.
- Electricguy
Mitt senaste miniprojekt är nog detta:
Ett "Work In Progress" dassutom, ska se hur mycket jag kan förstöra denna låt
Ett "Work In Progress" dassutom, ska se hur mycket jag kan förstöra denna låt

- hcb
- Moderator
- Kontakt:
Huggbävern>Men grädden hamnar i mustaschen.
Det är ju där den _skall_ hamna. Det är ju inte för inte man har en flavor saver
Det är ju där den _skall_ hamna. Det är ju inte för inte man har en flavor saver

Hade det inte varit för muschen hade jag inte haft en aning om vad jag gjorde dagen innan! 

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
- anders_bzn
- Kontakt:
Ett sk externminne!Walle skrev:Hade det inte varit för muschen hade jag inte haft en aning om vad jag gjorde dagen innan!
Köpte några riktigt billga på EBAY, typ $5 för 0.5m inkl frakt, var någon på EF som länkade till dom. Beställde först varmvita men jag upplevde just de som rätt gula i färgen, så jag beställde några kallvita också från samma ställe och de var ju säklart jobbigt iskalla. Så just nu kör jag med två varmvita och en kallvit och tycker det är rätt OK faktiskt.jag försökte lysa upp en av mina arbetsbänkar med LED-lister, men gav upp, kallvitt blir blått och varmvitt rödgult.
Ett enkelt programmerbart tändsystem till en motorcykel.
Ritade kretskortet så det blev en stackningsbar Arduinosköld.
Använder en LM1815 för att ta in signalen från den induktiva originalgivaren på statorplattan (vit/röd kabel).
Beräknar sedan rotationshastighet och tändvinkel i Arduinon.
Skickar tändsignal med förinställd uppladdningstid till en BIP373, som i sin tur driver tändspolen (gul kabel).
Ritade kretskortet så det blev en stackningsbar Arduinosköld.
Använder en LM1815 för att ta in signalen från den induktiva originalgivaren på statorplattan (vit/röd kabel).
Beräknar sedan rotationshastighet och tändvinkel i Arduinon.
Skickar tändsignal med förinställd uppladdningstid till en BIP373, som i sin tur driver tändspolen (gul kabel).
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.