Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Det beror på konstruktörn var berusad när hen konstruerade x och y släden. Om man vill göra en stämgaffel så är det här ett bra exempel på hur en sådan ska konstruerasbondeus skrev:Hej, är det stegen från stegmotorerna man ser som ett vågigt mönster på sidorna, man ser att vågornas längd förändras när vinkeln på linjen ändras. Går det att få bort detta?

För att minska vibrationerna så har jag förstärkt x släden på undersidan med två aluminium profiler och bytt ut 10 mm stängerna till 12 mm. Ska också byta ut 8 mm stängerna när jag får tid.
Det går kanske att fixa vibrationerna i µC men jag tyckte att konstruktionen var så vek att det var bäst att börja med den mekaniska biten först.
Edit: Skriver som en kråka

Senast redigerad av BEEP 26 januari 2014, 20:39:51, redigerad totalt 5 gånger.
Behövde en liten hållare, så det var bara att rita lite...
Passade som handen i handsken
En liten klick smältlim
Och två skruvar
... och klicka på skriv ut 
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag funderar på om jag ska installera Repetier firmware.
Re: Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skrivare)
Re: Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skrivare)
Fundera inte! Gör det och berätta sedan hur det gick för oss andra 

Kan bara hålla medstenD skrev:Fundera inte! Gör det och berätta sedan hur det gick för oss andra

En hållare för att kunna montera en volymkontroll under mitt skrivbord
Den vänstra är en prototyp
Underbart att kunna printa ut saker som man har nytta av
Jag hittar inte någon färdig Repetier.firmware till K8200 så jag får välja ett av korten som är mest kompatibel. Frågan är då vilket av dem ska jag välja?
Varför inte bara titta i kod/Schema för kortet
http://www.k8200.eu/downloads/files/dow ... rlinv1.zip
och sen göra en egen userpins.h ?
http://www.k8200.eu/downloads/files/dow ... rlinv1.zip
och sen göra en egen userpins.h ?
En liten luring, jag la nyss in Merlin v2 firmware, men när jag anslöt till skrivaren så sa den ändå Merlin v1.
Men tydligen så säger den v1 trotts att man lagt in v2
Har man inte innan ändrat så att "endstop" inte fungerar under utskrift, så kan man ju verifiera det på så vis.
Jag får avvakta tills jag får hem min display till skrivaren och se om den fungerar och på så sett få det bekräftat
Men tydligen så säger den v1 trotts att man lagt in v2

Har man inte innan ändrat så att "endstop" inte fungerar under utskrift, så kan man ju verifiera det på så vis.
Jag får avvakta tills jag får hem min display till skrivaren och se om den fungerar och på så sett få det bekräftat

förstörde min gänga till hotenden och fick precis en ny. denna gången har jag varit väldigt försiktig med att skruva fast munstycket. drog den mellanhårt och den sitter bra nu. dock la jag märke till att det finns ett litet glapp mellan munstycket och den där fyrkantiga grejen som ska bli varm. som sagt sitter munstycket som den ska och borde inte läcka men funderar fortfarande på om det verkligen ska finnas ett glapp??
en fråga till. gällande resistorn på hotenden så får jag värdet 106 när jag har den på 200k i mätaren. i manaulen säger de att värdet ska ligga mellan 70-100 k. har jag monterat fel?
Mitt munstycke kan jag lossa med fingrarna och det håller tätt.3d360 skrev:förstörde min gänga till hotenden och fick precis en ny. denna gången har jag varit väldigt försiktig med att skruva fast munstycket. drog den mellanhårt och den sitter bra nu. dock la jag märke till att det finns ett litet glapp mellan munstycket och den där fyrkantiga grejen som ska bli varm. som sagt sitter munstycket som den ska och borde inte läcka men funderar fortfarande på om det verkligen ska finnas ett glapp??
En bild som visar glappet skulle underlätta.
det blev bättre nu efter att jag monterat om allting. skumt att det ena gången blir dåligt och andra gången bra hehe.
gällande resistansen ligger den på 106k på båda motstånden (testade en annan). så de verkar som att det ska vara så.
nä nu får det bli att montera hotenden nu och hoppas på den funkar.

gällande resistansen ligger den på 106k på båda motstånden (testade en annan). så de verkar som att det ska vara så.
nä nu får det bli att montera hotenden nu och hoppas på den funkar.