Tips på kylvätska utan bakterietillväxt?
Tips på kylvätska utan bakterietillväxt?
Vad använder ni för kylvätskor? Vill ha nåt som inte blir en bakterieodling efter ett tag då den får stå. Om det nu går att få. Upptäckte att det fanns en pump i foten på maskinen
Trodde inte det satt nån alls. Men jag har en rostfri behållare på 200 l som är rektangulär. Skulle bli en liten dieselfarmare men jag köpte en klar så jag funderar på att sänka ner locket på den så den kanske rymmer 150 l. Vad tros om det?

Senast redigerad av blueint 15 januari 2014, 19:52:50, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: var: Kylvätska
Anledning: var: Kylvätska
Re: Tips på kylvätska utan bakterietillväxt?
Läste om Bio-Skär 2000, den innehåller jonstrukturerat vatten. Vad sjutton är det?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Bra fråga, funkar i alla fall. Kolla med killarna på Chemirol.
Bengt vad betalar du för den? Har för mig att vi hade den på verkstan men billig var den inte. Bio nåt hette den iaf.
Castrol Biocut kanske?
Där klarar man sig från bakterier.
Låter som vanligt bondfångeri till marknadsföring. Jonstrukturerat vatten betyder ingenting.hummel skrev:Läste om Bio-Skär 2000, den innehåller jonstrukturerat vatten. Vad sjutton är det?
Re: Sv: Tips på kylvätska utan bakterietillväxt?
Låter som man ska hålla sig till bioolja?säter skrev:Castrol Biocut kanske?
MatsN skrev:Bengt vad betalar du för den? Har för mig att vi hade den på verkstan men billig var den inte. Bio nåt hette den iaf.
Hej!
Skicka ett email till mig så återkommer jag med priser!
Hej!kiwi skrev:Låter som vanligt bondfångeri till marknadsföring. Jonstrukturerat vatten betyder ingenting.hummel skrev:Läste om Bio-Skär 2000, den innehåller jonstrukturerat vatten. Vad sjutton är det?
Jonstrukturerat vatten skapar en bättre smörjande effekt som många av våra kunder uppskattar!
På det här forumet är de flesta immuna mot kvacksalveri, så jag tror inte att den förklaringen är nåt som nån köper.
Googlar på begreppet "jonstrukturerat" så får man hela 5 träffar, varav en är den här tråden. Det verkar med andra ord vara nåt i samma härad som virvlat vatten...
Googlar på begreppet "jonstrukturerat" så får man hela 5 träffar, varav en är den här tråden. Det verkar med andra ord vara nåt i samma härad som virvlat vatten...
Vad är jonstrukturerat vatten?Chemirol skrev:Hej!kiwi skrev:Låter som vanligt bondfångeri till marknadsföring. Jonstrukturerat vatten betyder ingenting.hummel skrev:Läste om Bio-Skär 2000, den innehåller jonstrukturerat vatten. Vad sjutton är det?
Jonstrukturerat vatten skapar en bättre smörjande effekt som många av våra kunder uppskattar!
Hej igen
En enkel förklara på joniserat vatten:
Vi använder oss utav av en jonbrytare. Detta gör att vi avhärdar vattnet. Vad jag menar med detta är vi att minskar på kalcium och magnesiumkarbonathalten så att vattnet blir mjukare. Det ger vattnet ett lägre ph.
Hoppas det svara på din fråga
En enkel förklara på joniserat vatten:
Vi använder oss utav av en jonbrytare. Detta gör att vi avhärdar vattnet. Vad jag menar med detta är vi att minskar på kalcium och magnesiumkarbonathalten så att vattnet blir mjukare. Det ger vattnet ett lägre ph.
Hoppas det svara på din fråga
Hmm nu blir jag fundersam. Är alltså joniserat vatten exakt samma sak som Jonstrukturerat vatten? Ordet "Jonstrukturerat " verkar vara en uppfinning av Chemirol, stämmer det?
Du behöver inte förklara enkelt, de flesta på forumet är ingenjörer och förstår komplexa tekniska förklaringar.