janbjorn skrev:Har dock gått över till att helt köra från SD-kortet efter att en 4 timmars-print gick åt skogen efter 3,5 timmar pga att laptopen gick i strömsparläge

Jag kör min Kossel med RAMPS1.4 och 20x4 teckens display.
Jag har inte stora problem alls, tyckte bara att motorerna lät bättre när jag körde via SD eller drog ner baudrate. Men, som sagt; det kan sitta i skallen.
Jag hittade en liten app som hetter Caffeine (finns på iTunes). Du får en liten ikon på topplisten där du snabbt kan tvinga datorn att hålla sig vaken. Betydligt enklare än att gå in i Preferences varje gång man ska skriva ut.
Jag kan även meddela att det inte fungerar alls att ge Arduino-kortet 9v eller 12v, inget händer. Så jag gissar att jag måste plocka bort allt kablage och kolla dioden. Sitter det ingen där får jag väl beställa, rätt säker på att jag inte har någon liggande. Om det inte är en taskig lödning som går fixa.
Jag brukar ha min Mac i vardagsrummet, och laddaren i en hållare med allt extra kablage fint ihoprullat, så innebär en del bök att ta med den ner till skrivaren. Och utan laddare äter nåt batterier medan man skriver ut. Tömmer lätt datorn på 3-4 timmar, vilket är halva tiden av vad jag normalt får ut ur den. Jaja.
@RoXa: Ser riktigt bra ut. Har tänkt skriva ut den där vasen, hade laddat den i Pronterface, men bestämde mig för att avvakta när jag såg tiden. Det var egentligen för den som jag bytt till min röda plast.