DipTrace eller Proteus?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
SeniorLemuren

DipTrace eller Proteus?

Inlägg av SeniorLemuren »

Tänkte testa lite att tillverka mönsterkort och såg just att lizerdboy gjort en mycket bra DipTrace guide. Jag vet inte så mycket de olika program som finns. Det enda jag testat lite är att rita några scheman i Proteus ISIS dessa tar man ju sedan in i Proteus ARES där man designar mönsterkortet.

Är det någon som har bra kännedom om vilket man skall väja att lära sig? (jag har båda) Det hela handlar väl mycket om användarvänlighet. tillgången på bra tutorials, samt hur välbestyckat det är med komponenter tycker jag. Jag har laddat hem den senaste versionen av freeware för windows men hittar inte speciellt mycket komponenter i schemadelen.

Edit: Hittade glöm det sista om dåligt med komponenter. Jag hade inte kollat tillräcklig. Såg bara dem som kom upp i en lista till vänster. Missade kategorivalen i överkanten. :vissla:
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: DipTrace eller Proteus?

Inlägg av tecno »

DipTrace är verktyget jag har valt, kört med Zuken CadStar men hade inte råd att fortsätta med denna.
Skriv svar