1.1mm borde inte vara några problem att se med en rätskiva eller bara en linjal för den delen, prova och se om det går att blada mot en linjal som du lägger på högkant längs 0,6-1.7-0.6 linjen, eller på några andra ställen också för den delen..
Jag sitter och funderar vilket geometrifel som skulle kunna ge de symetriska värden du får på höger och vänster men kommer inte på något på rak arm..
Är plattan som hot-end sitter på helt parallell med glaset? Är alla armar exakt lika långa, sitter alla torn exakt 90grader mot basen osv..
Det kanske du redan gjort men försöka mäta upp så mycket som möjligt så att det mekaniska är "rakt" är kanske ett bra steg 1?
Har du kört skrivarhuvudet till varje punkt med samma z-höjd och mätt? Försöker bara förstå hur du mätt. Allting rör sig lätt om jag har föstått det rätt? Nästa steg blir väl att kolla så att all geometri programeringsmässigt stämmer med den verkliga geometrin.. ska väl tillägga att jag verkligen inte är något proffs utan försöker bara komma med idéer.
Jag har Z på 401 mm som jag kör ner till noll sen kör X och Y i alla 9 positioner och mäter. Ska gå igenom alla mått om dom stämmer. Har byggt maskinen efter Rostock original mått.
Är väl felsökningen som är roligast eller i alla projekt?
Har du provat att ändra på DELTA_RADIUS något? För är den fel så kommer du, mätt mellan mittpunkt och nedanför ett torn att få antingen en konkav eller konvex rörelsebana.
Har du sett/följt denna? http://minow.blogspot.ca/index.html#4918805519571907051
Slut på 3mm plast för att försätta att kalibrera man bor på fel ställe i landet för att hinna få det innan helgen, Iofs har jag 1.75 tråd hemma men ingen slang till det. Blir väl instabilt och med 4mm slang till 1.75 tråd?
Utskriften ser lite grynig ut på ytorna, jag skulle rekommendera en fläkt som blåser fullt ös på den nyligen extruderade plaste från och med lager två.