Själv söker jag nu, i väntat på displayen, någon vettig låda. Någon som har tips om billiga displayfönster? Så att man inte behöver såga så rakt
SID-synth MBHP (Projekt klart!)
Jack: När det gäller projekt så är inget för dyrt! 
Man får ju räkna med att det kommer kosta endel, så man får stå ut med kostnaderna. Belöningen får man när allt är klart och man känne sig fet å glad.
+ alla andra som bara dreglar över skapelsen.
Tänkte göra ett försök att ordna så allt fungerar som det ska mot din 16x2 display. Har inte trixat med detta förut, så du får bli min försökskanin.
Man får ju räkna med att det kommer kosta endel, så man får stå ut med kostnaderna. Belöningen får man när allt är klart och man känne sig fet å glad.
Tänkte göra ett försök att ordna så allt fungerar som det ska mot din 16x2 display. Har inte trixat med detta förut, så du får bli min försökskanin.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Commodore 128D:

Inälvorna, notera den lite skumma PSU:n.

SID-chippet trygg i sin sockel:

MOS8580R5, producerad vecka 51, 1987, revision 5:

EDIT: Jag har inte testat chippet ännu. För att göra det måste jag byta spänningsregulator samt två kondingar på SID-modulen. Tveksamt om jag kommer att göra det. Blir nog att vänta tills jag beställer från Avishowtech igen. Det blir direkt SmashTV har designat om kortet.

Inälvorna, notera den lite skumma PSU:n.

SID-chippet trygg i sin sockel:

MOS8580R5, producerad vecka 51, 1987, revision 5:

EDIT: Jag har inte testat chippet ännu. För att göra det måste jag byta spänningsregulator samt två kondingar på SID-modulen. Tveksamt om jag kommer att göra det. Blir nog att vänta tills jag beställer från Avishowtech igen. Det blir direkt SmashTV har designat om kortet.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Förresten, är det någon som vet en ASID-spelare för Windows? Dvs en SID-spelare som kan skicka ut via ASID-protkollet? Den enda fungerande jag hittat är, som sagt, "ASID XP". Men det är inte direkt fullfjädrad. SIDplayer finns ju också, men där går ljudet dubbelt så fort, av någon anledning.
Någon som vet?
Någon som vet?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Tja, jag torskade på knappar från mec.dk så frontpanelen i sig blir nog inte så dyr, men allt som allt blir det nog en del pengar. Har spritt ut inköpen under ett år och då tenderar såna här projekt att dra iväg.jack skrev:Kul att någon annan försöker gå hela vägen!
Det känns som det dyraste med step C är frontpanelen..
Har du tänkt att fräsa texten?
Knappen jag använder heter Rectangular Rocker Style Pushbutton B
Design Style 1B-1C-2A-2B och finns på http://www.mec.dk/?id=168
Texten går inte att fräsa utan det är hålen jag vill ha gjorda, det blir sjukt mycket borrande annars och jag är något av pedant när det kommer till sånt.
/offe
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Det tog en stund innan jag hittade de knapparna, men om man klickar på "pushbuttons" och scrollar ner så finns de där.
PDF-fil för de knapparna.
offe: Det är rätt sort va?
Det finns två företag i sverige som säljer dessa:
APEM AB och
Flexitron
Råkade hitta en knapp hos APEM som jag behövde till mina trådlösa lurar. (Råkade förstöra on/off-knappen när jag skulle fixa bort lite oxid). Hittade en exakt likadan! Roligt sammanträffande. Knappen var väldigt liten och jag trodde inte att jag skulle hitta en ny sådan!
PDF-fil för de knapparna.
offe: Det är rätt sort va?
Det finns två företag i sverige som säljer dessa:
APEM AB och
Flexitron
Råkade hitta en knapp hos APEM som jag behövde till mina trådlösa lurar. (Råkade förstöra on/off-knappen när jag skulle fixa bort lite oxid). Hittade en exakt likadan! Roligt sammanträffande. Knappen var väldigt liten och jag trodde inte att jag skulle hitta en ny sådan!
Senast redigerad av JimmyAndersson 12 januari 2006, 20:22:44, redigerad totalt 2 gånger.