Senaste kretskortet
Re: Senaste kretskortet
Hörlursförstärkare, en per kanal förstod jag det som i alla fall. Intressant, skall kolla upp chipen.
Tack så mycket. Min OCD kommer väl till pass när det skall ritas symetriska kort 
Det är mycket riktigt en hörlursförstärkare. Höger och vänster kanal på samma kort. Jag använde Texas Instruments referensdesign men gjorde en klart mindre version
http://www.ti.com/tool/lme49600tsbd
Passar dock inge vidare för batteridrift då dessa kretsar drar på tok för mycket ström. Ska dock montera denna i mitt långtidsprojekt till förförstärkar-bygge

Det är mycket riktigt en hörlursförstärkare. Höger och vänster kanal på samma kort. Jag använde Texas Instruments referensdesign men gjorde en klart mindre version

http://www.ti.com/tool/lme49600tsbd
Passar dock inge vidare för batteridrift då dessa kretsar drar på tok för mycket ström. Ska dock montera denna i mitt långtidsprojekt till förförstärkar-bygge

Min andra beställning av kretskort landade idag
Man känner sig fan som ett barn på julafton!!
För er som inte känner till eller kommer ihåg min tråd så är detta till ett labb aggs bygge.
ALLT PASSADE!!!
Nu ska det lödas!!!

För er som inte känner till eller kommer ihåg min tråd så är detta till ett labb aggs bygge.
ALLT PASSADE!!!
Nu ska det lödas!!!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Klas-Kenny
Klas-Kenny Visst är det smidigt
Största anledningen till att jag gjorde det (förutom att jag själv skall kunna fuska) så är det för att det är ett sk "Open Source" kort.
Det innebär då att iTeadStudio kan skicka med detta kort till andra som beställer, och i utbyte så får jag två random kretskort.
Och man ruttnar lite när man får ett jättefint kretskort men helt utan någon som helst BOM eller komponentförteckning.
adent Å snart 2014
Nä men jag har haft Hotmail i många år.
Anledningen till att jag har tryckt det på kortet är pga detta är ett "Open Source" kort så vill jag att folk runt världen skall kunna kontakta mig med ev frågor fall om något är oklart.

Största anledningen till att jag gjorde det (förutom att jag själv skall kunna fuska) så är det för att det är ett sk "Open Source" kort.
Det innebär då att iTeadStudio kan skicka med detta kort till andra som beställer, och i utbyte så får jag två random kretskort.
Och man ruttnar lite när man får ett jättefint kretskort men helt utan någon som helst BOM eller komponentförteckning.
adent Å snart 2014

Nä men jag har haft Hotmail i många år.
Anledningen till att jag har tryckt det på kortet är pga detta är ett "Open Source" kort så vill jag att folk runt världen skall kunna kontakta mig med ev frågor fall om något är oklart.

Ett kort till min gräsklippare.
Ja, jag har hört att spammarnas huvudsakliga adresskälla är just vad som är tryckt på mönsterkortHenry skrev:Eller skicka spam i massor.

Kan nog dock garantera dig att allt som hittas används även om givetvis inte PCBn är det som det letas först på. Men ökar det så kan man nog ta det som en bidragande orsak. 

För att klippa kort gräs alltså?Zed skrev:Ett kort till min gräsklippare.

Inte riktigt ett kort, men det sitter på ett dev-kort. Snart klart. G-Force mätare 

Blåtandskort för att styra RC-servon. Den gulliga sot-23-komponenten på undersidan är en 3.3V regulator. HUr gullig som helst och den klarar att driva både processorn och blåtandsmodulen utan att bli varm (==de drar inte så mycket ström
)

Ett kort till min elektroniska last. Styrs av en mikroprocessor, en Atmega328 eftersom jag hade en hel hög sådana liggandes, extern ADC och DAC på kortet. Allt kommer visas på en grafisk display.
Provade att göra en utskärning på sidan av kortet som synes, motstånden lödes på undersidan av kortet och monteras mot kylfläns. Mest för att prova, men tror det blir riktigt bra. Hela kortet är väldigt snabbt ihopslängt mest för att testa. Har annars en förmåga att finslipa korten i en evighet..
Gör en förbättrad variant senare istället om det behövs.
Kommer en projekttråd senare hade jag tänkt.
Provade att göra en utskärning på sidan av kortet som synes, motstånden lödes på undersidan av kortet och monteras mot kylfläns. Mest för att prova, men tror det blir riktigt bra. Hela kortet är väldigt snabbt ihopslängt mest för att testa. Har annars en förmåga att finslipa korten i en evighet..

Kommer en projekttråd senare hade jag tänkt.
Fint, ser ut att vara rätt mycket beräkningskraft på kortet, BT-modul (ebay?), uC (AVR?) och sen ett pwm-chip eller vad är SO20-chipet för nåt?adent skrev:Blåtandskort för att styra RC-servon. Den gulliga sot-23-komponenten på undersidan är en 3.3V regulator. HUr gullig som helst och den klarar att driva både processorn och blåtandsmodulen utan att bli varm (==de drar inte så mycket ström)