Hej!
jag är nuvarande design student på Hyper Island i Karlskrona och håller just nu på med ett elektronik baserat projekt.
Dock har jag själv inte mycket erfarenhet med detta och söker nu någon som kan hjälpa mig med en prototyp, mot ersättning givetvis!
Två viktiga komponenter som projektet involverar;
• Bluetooth 4.0 (Ska kommunicera med IOS enhet)
• Temperatursensor
• Driven av knappcellsbatteri
Då jag inte har mycket erfarenhet gällande ämnet så har jag säkert missat väsentlig information. Det är bara att säga till om ni behöver mer information för att avgöra om ni är rätt för jobbet:)
För intresse, skicka ett pm!
(Du behöver inte bo i Karlskrona)
/Isaac
T: Behöver anpassat kretskort för prototyp!
T: Behöver anpassat kretskort för prototyp!
Senast redigerad av blueint 18 november 2013, 19:58:04, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: T:
Anledning: T:
Re: Behöver anpassat kretskort för prototyp!
Mitt tips är att hitta en billig serial-to-bluetooth modul. Den har RS232 i ena änden och ser ut som en serieport via bluetooth i andra änden.
Då kan du koppla upp vissa temperatursensorer som ger serial ut närmast direkt. ELFA hade någon sensor som heter SMT160 med något evalkort till som gör detta. Nu är det några år sedan jag testade det.
Då kan du koppla upp vissa temperatursensorer som ger serial ut närmast direkt. ELFA hade någon sensor som heter SMT160 med något evalkort till som gör detta. Nu är det några år sedan jag testade det.
Andax, tack för ditt svar!
Dock så vill jag att prototypen ska vara så lik den slutliga designen som möjligt, för att underlätta vidare utveckling:)
Dock så vill jag att prototypen ska vara så lik den slutliga designen som möjligt, för att underlätta vidare utveckling:)
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Slakta den där Texas prylen och designa in den i ditt, billigare än så blir det inte.
Re: T: Behöver anpassat kretskort för prototyp!
Andax: Har för mig att IOS inte stödjer SPP i BT.