Men nu hickade den bara till när man tryckte på startknappen oavsett vad vredet stod på. Försökte skruva isär den underifrån men kom till två triangelskruvar som satt som berget. Beställde en triangelmejsel från kina och fick loss skruvarna, men det hjälpte inte, de lossade bara kretskortets hållare från botten (nödvändigt dock).
Vände och vred på den och lös in i alla hål och försökte se hur den satt ihop. Efter två timmars huvudkliande så vred jag på malningsgradsinställningen till stoppläget och drog upp den och kom förbi stoppläget och kunde sen skruva bort hela överdelen och där fanns tre skruvar att lossa.
Pillade isär allting och fick ut kretskortet. Satt nån form av TRIAC(?) för att styra motorn och två feta effektmotstånd och en hel del logik och hålmonterade komponenter. Kretskortet under effektmotstånden var rätt bränt. Men eftersom jag inte har några effektmotstånd och de såg bra ut
i övrigt så bytte jag den lilla elektrolytkondingen bredvid istället och se! Nu funkar den igen.
Precis en sån här är det:
Dessa kondensatorer