T: T-shirts med tryck
T: T-shirts med tryck
Hej
Skulle behöva få 3-5 tshirts med enfärgstryck på fram- och baksida tryckta åt mitt UF-företag 3dPrint UF. Har varit i kontakt med ett lokalt tryckeri med de verkade inte vara så pigga på att trycka så få tshirts.
Så min fråga lyder; Finns det någon här på EF som jobbar med profilkläder och skulle kunna tänka sig att hjälpa några företagsamma ungdomar med att trycka ett par tshirts till ett inte allt för högt pris?
Emil
Skulle behöva få 3-5 tshirts med enfärgstryck på fram- och baksida tryckta åt mitt UF-företag 3dPrint UF. Har varit i kontakt med ett lokalt tryckeri med de verkade inte vara så pigga på att trycka så få tshirts.
Så min fråga lyder; Finns det någon här på EF som jobbar med profilkläder och skulle kunna tänka sig att hjälpa några företagsamma ungdomar med att trycka ett par tshirts till ett inte allt för högt pris?
Emil
Re: T: Tshirts med tryck
Strax över 100 per tshirt med tryck på båda sidor på tshirts med tvivelaktig kvalité. Betalar hellre nån EFare en 100 per tisha och får schysst kvalité och bra tryck
-
Funkar det inte med bläckstråle (laser) T-Shirt metoden?
Det blir ju lite styvt runt. Men det blir bra tryck.
Något som jag skulle uppskatta vore om man kunde kombinera en vinylskärare med termotransfer (T-shirt tryck) så att man kunde rensa bort det man inte vill ha med.
Det blir ju lite styvt runt. Men det blir bra tryck.
Något som jag skulle uppskatta vore om man kunde kombinera en vinylskärare med termotransfer (T-shirt tryck) så att man kunde rensa bort det man inte vill ha med.
Jag kan skära vinyl och värma på om det är intressant...
Funkar ju så länge det inte är allt för små och plottriga detaljer...
Jag har bara vinyl i några vanliga färger hemma, men kan få hem valfri färg på nån dag...
Har du något exempel på vad du vill trycka för grafik?
//B1N4RY
Funkar ju så länge det inte är allt för små och plottriga detaljer...
Jag har bara vinyl i några vanliga färger hemma, men kan få hem valfri färg på nån dag...
Har du något exempel på vad du vill trycka för grafik?
//B1N4RY
Låter intressant. Vad skulle du vilja ha för det?
Grafiken: Edit: Logan ska täcka ungefär hela framsidan på en tshirt, så typ 20*20 cm eller vad det kan vara
Grafiken: Edit: Logan ska täcka ungefär hela framsidan på en tshirt, så typ 20*20 cm eller vad det kan vara
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Har inte Makerspacet en vinylskärare? Om någon skulle skära kunna skära ut deklalen i ett par ex skulle jag/mitt företag kunna bidra med nån hundring till föreningen. Eller så kanske man ska bli medlem och skära ut själv. Skulle du eller någon annan från Makerspacet kunna hjälpa till lite vid utskriftsprocessen så är det nog det intressantaste alternativet.
- Retroperra
- Kontakt:
Re: T: T-shirts med tryck
Hej jag kan printa direkt på tröjor med UV-printer. jag printar gärna få exemplar, 4-färg är inte dyrare än en-färg pga printmetoden.
Färgen håller ”OK” i 40 graders tvätt men inte 60 graders.
Man kan printa vitt bakom färgen för ökad färg äkthet men pga vita t-shirts eller med svart tryck behövs inte det.
100:- inkl. tröja räcker tyvärr inte.
150:- kan funka med ”Fruit of the Loom" t-shirts men då tillkommer frakten hit för tröjorna och sedan frakten till er.
Jag finns i Sundsvall.
Ni kan också köpa in tröjorna själva så printar jag.
Färgen håller ”OK” i 40 graders tvätt men inte 60 graders.
Man kan printa vitt bakom färgen för ökad färg äkthet men pga vita t-shirts eller med svart tryck behövs inte det.
100:- inkl. tröja räcker tyvärr inte.
150:- kan funka med ”Fruit of the Loom" t-shirts men då tillkommer frakten hit för tröjorna och sedan frakten till er.
Jag finns i Sundsvall.
Ni kan också köpa in tröjorna själva så printar jag.