Använder en växelströmsgenerator från en Audi som motor.
Denna är då med kortsluten rotor-del så att man liknar en kortsluten asynkronmotor.
Själva oscillatorn är pulser tagen från axeln som är uppväxlad 5 till 15 % i hastighet.
Elektroniken är gamla hederliga 2N2955 och 2N3055. Lågspänning och stor ström.
Likspänningen till dessa ska pulsstyras i vanlig ordning för att bibehålla det enkla.
Som strömkälla använder jag två gamla hederliga NIFE batterier som om tiden
räcker till, ska få en katalysator på varje cell. Så man slipper knallgasen.
Inget är Hi-tech men det var inte meningen heller.
Trefas effektsteg med återkoppling
Trefas effektsteg med återkoppling
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Trefas effektsteg med återkoppling
Håller med, vad är det till för? Eller vad tillför den .....
- Electricguy
- Inlägg: 12481
- Blev medlem: 15 augusti 2007, 16:52:14
- Ort: Kälmä' typ..
Re: Trefas effektsteg med återkoppling
växelströmmare från bilar ger väldigt lite vridmoment när de används som 3-fas motorer tyvärr.